1920's flapper look!

JA, jag är inspirerad nu när jag lärt mej hur man lätt kan täcka sina ögonbryn, så jag kör på med inspirerande looks från olika epocher, AND I LIKE IT ;).

Ögonbrynen går ju såklart inte att täcka till fullo, men de blir ganska "eliminerade" åtminstone, de syns ju ändå på nära håll.

Läpparna och ögonen hade ju en helt annan form mot hur vi sminkar oss idag. Ögonen och ögonbrynen målades "sluttande" och läpparna målades mindre än de var. En mycket distinkt intressant sminkning om jag får säga det själv, jag gillar det. Nu var det även första gången jag testade att sminka i den stilen, så allt går att förbättra!! Man ser även mycket influenser från 20-talet på catwalken, särskilt i Frankrike, med stora sotade "ledsna" ögon och smala ögonbryn! I like!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0