Lite olika shizzz!

Åh, idag är det härligt väder, aningens rått men strålande sol! Johan och Wilhelm är på promenad med Jonathan och Tim, jag ska möta upp nere på fiket senare, tar min finfina CRUISER BETTAN ner till fiket! Hon är såååå snyyyyyygg, jag fattar inte!


Denna veckan har gått lite trögt eftersom både jag och Wilhelm varit lite hängiga, förra veckan spyddes det ju en massa. Men nu är vi friska, förutom att lillis snorar o hostar, men det är på gång att släppa märker jag!

Så i tisdags var jag iväg till Infinity Tattoo på Norrstrand i Karlstad, körde vidare på ett större projekt, tänkte visa steg för steg vad vi gjort! Vi började med den för 2 år sedan, och börjar bli klara först nu. Det känns skönt att snart vara klar, men samtidigt rätt trist eftersom det är kul att ha något på G!

Det saknas en bild mellan de två första, för först körde vi vattenkonturer, alltså konturer som inte ska synas, utan som mer är som en "skiss" på huden, så man tatuerar med en jättetunn nål själv konturerna. En sittning kvar så är vi klara sen....tror jag! Många har frågat om det inte gör väldigt ont att tatuera revbenen, ärligt talat tycker inte jag att det gör särskilt ont, det liksom domnar bort rätt fort, och jag är nog inte så jättekänslig på revbenen heller. DÄREMOT, så tycker jag höftbenen gör ASONT, och då har jag ändå tatuerat båda höfterna nu. Kanske är tur det, så jag slipper den våndan senare i livet, haha.

Igår hjälpte jag Sandra att få fason på sina ögonbryn. Hon jag sminkade bort ögonbrynen o målade dit nya ni vet! Jag sa till henne att hon skulle spara ut ögonbrynen så jag får forma om dem åt henne, så det har hon gjort och igår tog vi tag i det. Alltså, hennes ögonbryn växer så overkligt konstigt. Det växer massa hår under och över där själva formen på ögonbrynet ska gå, men inget där man vill att det ska finnas hår. Skitknepigt! URSPRUNGLIGEN var hennes ögonbryn felnoppade, enligt min egen smak och även "idealet" eller vad man ska säga. De är isärplockade så ögonen får ett bredare uttryck, ögonen ser ut att sitta brett isär. DET är nog det felet de flesta gör, att noppa isär brynen för mycket. GÖR INTE DET, SNÄLLA! Och om du noppat sönder brynen kan du alltid fylla i med en ögonbrynspenna. Efter vi hade noppat sa Sandra själv att hon tyckte hon fick "större ögon", och det är sant. Rätt form på ögonbrynen ger en ett gratis ögonlyft!!!


Annat fjantigt jag ägnat mej åt är retouch, testade att göra en lättare retouch av huden, bara för att jag blev inspirerad av att fotografen vi hade på lektion fotade mitt smink, retouchade och skrev sen ut en bild där man såg före och efter retouch! Jag är ju verkligen inget proffs, men jag testade att fräscha upp huden lite, blev rätt nöjd ändå!


Och som ni ser......LUGGEN! :D

Kommentarer
Postat av: Jessica

Den tatueringen är ascool! Vart fick du inspirationen till den?

2009-04-05 @ 13:24:37
Postat av: Jeanette

Tatueraren fick i stort sett helt fria händer. Jag nämnde att jag gillade "new school" (tattoo-stilen heter så) och att jag gillade svalor. Så då växte detta fram när han tecknade upp på fri hand direkt på huden :) Rätt coolt faktiskt!!!

2009-04-05 @ 15:59:59
URL: http://wsamurai.blogg.se/
Postat av: starsprinkle

ohh yumm yumm vilken otroligt smaskig gaddning,riktigt vacker och passar dig!

2009-04-08 @ 07:36:07
URL: http://www.metrobloggen.se/starsprinkle

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0