"Mörkhyad".

Idag på lektion hade vi makeup för mörkhyade, så alltså behövde jag en mörk modell. Jag TRODDE jag hade modell, men hon kunde helt plötsligt inte (eller ville inte) så hon försökte fixa en annan tjej åt mej. Och tjejen jag fick var "lite brunare i huden", vilket var väldigt svårt att veta vad det betyder. Men jag behövde desperat en modell, och fick ta vad jag blev "tilldelad". O tjejen jag får är verkligen inte "mörkhyad", bara väldigt solbrun med mörka ögon och mörkt hår, men med ett väldigt svenskt utseende. JAHAPP. Hela idéen med att sminka mörkhyad är ju att de är så väldigt pigmenterade i huden att ögonskuggor, rouger och läppstift beter sej väldigt annorlunde på deras hud än ljusas! Men jag får väl försöka ta igen det senare helt enkelt!

Jannike som jag sminkade idag fick tre olika sminkningar, först en naturell dagmakeup, sen två olika festsminkningar.
Hon var VÄLDIGT söt och lätt att sminka så jag hoppas på fler gånger.
Hennes högra bryn noppat, det vänstra onoppat! Utan makeup!


Naturella make:n!


Festmake!



Kletade lite på mej själv!


NU: sova! PUSS.

Kommentarer
Postat av: Sanna

men åhhh. det gul/oranga sminket var sååå fint! vad använder du för eyeliner för att få så tunna linjer? jag totalmisslyckas jäämt och får astjocka linjer:/

2009-04-22 @ 02:22:00
URL: http://susiedeluxe.blogg.se/
Postat av: milla

Den gula festmaken ser verkligen ut som godis! vad är det för nåt fint guldigt du har under ögonbrynet och highlighten? Ser ut som nåt jag vill ha ;D

2009-04-22 @ 09:23:11
Postat av: Jeanette

Skrimret på kinden/brynbenet är en highlighter från märket som lagts fram specifikt för skolan - EMITE make up - som går att få tag på från hemsidan www.mariart.se den heter HIGHLIGHTER # 3, och den är i stort sett bara en guldglittrig "kaka". Den ger inte ifrån sej någon färg, bara glitter!

2009-04-22 @ 10:25:59
URL: http://wsamurai.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så sjukt snuggt! hoppas du sminkar ist för anna till bröllopet....vet inte hur hon sminkar men:D

2009-05-16 @ 17:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0