Nytt åk!

Mitt smink har fått ett nytt "åk" idag, hahahaa. Och jag kör faktiskt inte med en vanlig traditionell sminkväska, för de är så PISSIGT jävla dyra, och dessutom är väskan vi fick med utbildningen på TOK FÖR LITEN för allt smink. Inte ens ursprungligen, med enbart sminket vi fick genom utbildningen, var väskan tillräckligt stor. Man fick inte plats med skyddscape:n + arbetsskjorta + kompendiet + paletterna + skrivhäfte. Så den jag skaffade idag räckte faktiskt till VÄLDIGT bra, + att det finns utrymme för sånt skrot som MÖJLIGEN inhandlas i N.Y. i sommar ;).
Här är gamla väskan o där ser ni hur allt inte ALLS får plats I väskan, utan man måste ha en extraväska för allt skit!


Här följer en demonstration över hur jag förvarar sminket just nu. Jag vet inte hur det funkar i praktiken än, jag lär säkert möblera om en jäkla massa!


Här är översta facket, som också är en separat låda, så vill man kan man koppla loss resten och bara använda den här delen. Där allt det viktigaste får plats. Paletterna, alla puder, foundations, läppgrejs, corrector/concealer, bronzer o lite annat!

I "toppfacket" finns lite mer saker som är viktigare, o den här insatser ryms också i själva "huvudväskan" som kan kopplas loss. Mycket bra förvaring faktiskt, känner jag. Hoppas bara att allt inte skuttar runt om man nu skulle rulla väskan, för då kan det bli lite knasigt.

En liten låda med pigment, som får plats lätt o behändigt i min väska. Däri finns 5-grams pigmentburkar, och även 10-grams pigmentburkar får plats!!! Bra att veta!

Alla penslar, rengöringspads, penseltvätt, pigment"asken", skyddscape, lite hårgrejer, kompendiet o sånt annat.

Och på toppen av första lådan finns förvaring som jag fick i alla mina pennor i. Till vänster: läppennor o några gloss, till höger: alla kajaler, ögonbrynspennor o några ögonskuggs"kritor" från NYX!!

O kolla HÄÄÄÄÄÄR, ett bonusfack (som egentligen ska passa till skruvar, bits o borr om man nu faktiskt använder sin verktygsväska till verktyg ;) ). Vet inte vad som kan passa däri, men en bonus i alla fall!

NÖJD! Tillsvidare i alla fall. Och vad kostade då hela kalaset???? 399:- hos Claes Ohlsson!!!!! Mariart borde helt enkelt tänka över storleken på sina "startkits-väskor". Jag är besviken över att knappt något rymdes i där ens från början.

PUSS!

Kommentarer
Postat av: Emmi

JAG GILLAR!!! (och är avis... som fan)

2009-04-15 @ 21:56:18
URL: http://emminilsson.blogg.se/
Postat av: Mysco

Haha...jag har en likadan :D Orka köpa svindyra lådor när dom där är bättre :D

2009-05-11 @ 16:46:24
URL: http://www.metrobloggen.se/mysco

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0