Testsminkning inför studentbal.

Jag hoppas det inte gör dej något Jessica att du får vara med här, vill ju alltid visa mina "alster" och dessutom kanske du kan få utomstående åsikter om vilken sminkning de gillar bäst :).

I alla fall så testsminkade jag min granne och barndomsvän idag, vi har inte pratat på över 10 år tror jag fast vi bott rätt nära. Blir väl så när man slutar leka och blir mer ungdom. Så jag noppade ögonbryn, testade två olika ögonmake:ar och lade foundation, puder, två olika rouge o neutrala läppar! HJÄLP gärna till o kommentera vilken ni läsare gillar vs. vad man kan göra för smink istället. Jessica vill ha något neutralt, men att det ändå ska se sminkat ut. Hennes klänning är rätt mörk också, tror inte jag ska säga mer än så :P.

Look 1: En rosa/lila sminkning med lätt brunsotad globlinje, ett rosa lite pärlemorskimrande highlight och en ljusrosa rouge.


Look 2: en sminkning som jag bara körde på lite med. Meningen var att den skulle bli guld-brun, men jag la till lite grönt också som en liten twist på det hela. Rouget här är lite mer röd-rosa och skimrar lätt. Det är kass kvalitet på bilderna för min bra:iga kamera har inget batteri, och jag hann inte ladda...


Halva helheten!


Så säg gärna vad ni tycker!


Jag kände mej lite manad att testa en lite mer "crazy" makeup idag, bara för att se om "stinget" fortfarande fanns kvar FAST jag knappt har något hår på skallen, och ärligt talat: stinget finns kvar och jag bär fortfarande upp galet smink bra!
Mitt ansikte blir sjukt långsmalt, vilket jag tycker är lite jobbigt. Men det lär jag få leva med helt enkelt ;).


PUSS!

Kommentarer
Postat av: Maja

Jag tycker du ska ta det bruna, men att du tar bort den gröna färgen, den ser så "algaktig" xD

2009-04-23 @ 21:20:03
URL: http://lyckotroll.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag gillar den rosa/lila!!! Skit snygg frisyr har du med jeanette!!! du är cool du som vågar = )

2009-04-24 @ 08:17:41
Postat av: Karolin (missundies)

Ettan är skitsnygg men tvåan är mer wow:ig. Du klär så jäkla bra i den frisyren!

2009-04-24 @ 11:07:41
Postat av: Milla

Jag gillar den guldiga asmkt, men tänker att om hon ska ha en mörk klänning och att det ska vara neutralt men ändå sminkat då är den lila ett givet val :)



Och goddamn kvinna!! Det är som om att du alltid haft den där frisyren, du är the hotness :D:D

puss!

2009-04-24 @ 11:10:59
Postat av: Mia

Gud, jag kan inte sluta älska ditt frisyr, den klär dig så bra! du är ju superhet hela du!

2009-04-24 @ 15:26:04
URL: http://miakeranen.blogspot.com
Postat av: Jessica "modellen" :)

Dom flesta som jag har frågat har sagt den rosa/lila :) Den har nog blivit min favorit också! MEn båda blev så fruktansvärt snygga, sprang omkring hela kvällen, ute och inne :D MEn jag skulle gärna prova en sotad och neutral look också, alltid kul! Tack!

2009-04-24 @ 20:28:10
Postat av: Mia

Du passar grymt bra i den nya frisyren!

2009-04-26 @ 22:49:37
URL: http://bokkei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0