Heroine Chic!

Idag fick jag min inspiration från Angelina Jolie i filmen Girl, Interrupted - en av mina absoluta favoritfilmer av alla kategorier. Lite ledset skuggade ögon i mer jordiga färger och en eyeliner som ger illusionen av tjockare ögonfransar (jag tycker mej kunna ana en viss asymmetri på linern ;P, slarv). En matt hallonröd läppfärg matchade fint tycker jag.



Idag har jag förresten ätit kolasås till frukost. Gott ju, svårt att låta bli att ta en liten taste....och en till....och ännu en. Snart slut!

Väntar på att man och barn ska komma hem från en runda på stan. Kanske att de köpt med thaimat hem?!

Kommentarer
Postat av: sofie

Hej! Gillar din blogg. Jag undrar hur man lägger eyeliner snyggt utan att det blir ett mellanrum mellan eyelinern och fransraden? Ska man lägga eyelinern före eller efter mascaran?

2009-08-31 @ 15:31:01
Postat av: Jeanette

Bra fråga Sofie! Vad jag gjort till just den här sminkningen är att använda ögonskugga och en fuktad smal eyelinerpensel. Jag har inte det problemet att komma ända intill fransarna, men om du har det problemet skulle jag föreslå att du först gör din eyeliner och därefter "fyller i" med svart ögonskugga, och därefter målar på mascara :). Risken är att du inte når ner mellan fransarna när du målat mascara just för att fransarna härdar och blir stela! Hoppas mitt svar hjälper, och öva så finner du snart ett sätt du tycker funkar!



//Jeanette!

2009-09-01 @ 11:29:43
URL: http://wsamurai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0