Mascara-test!

Jag personligen gillar L'Oreals mascaror, och har nästan alltid en mascara därifrån. Nu senast hade jag däremot Lumenes blåbärs-mascara som jag tyckte var bra, men den är slut nu. SÅ, jag har köpt Telescopic och Extra Volume Collagene från L'Oreal, and I like! Jag köpte en förlängande mascara och en volymmascara, just för att jag aldrig fallit för volymmascarorna. Mina fransar är rätt täta, men korta, så förlängande mascaran fungerar bäst för mej!

Vi testar Telescopic först, för den var jag mest nyfiken på. En förebild först!
Telescopic's "borste" var lätt att jobba med. Den är i plast, och man får inte ut för mycket produkt, det blir alltså lättare att stryka på mascaran utan att det blir klumpar och kletigt. Jag har lagt på ett lager bara, och jag tycker mascaran fördelar fransarna fint, gör de definierade utan att det blir spindelben av allt, och jag gillar formulan - krämig och len! När jag sen duschade så gjorde jag inget särskilt för att tvätta just ansiktet, bara gned lätt med vatten. Telescopic var svår att tvätta bort, vilket kan ses som både positivt och negativt. För min del är det negativt...jag ogillar när mascaran blir ett enda klet i hela ansiktet. Jag använder sällan vattenfast mascara just för att jag VILL kunna få bort mascaran lätt! Jag måste nog testa denna mascara lite mer innan jag kan betygsätta den. Men är du nyfiken tycker jag definitivt du ska testa den. På Lindex i min hemstad var det extrapris på den - 105:- (ord. 155:-). Kolla upp om även du har extrapris i din hemstad!?!


Extra Volume Collagene har en väldigt stor borst som enligt reklamen ska fånga upp varje frans och göra applicering lättare. Det är lite fuffens och båg måste jag säga, borsten är otymplig och alldeles FÖR stor, särskilt för mej som har ganska små ögonlock och korta fransar, allt blir en enda kletig historia! Jag tror säkert att mascaran funkar asbra för någon med långa böjda ögonfransar, men den var nog bara inte för mej helt enkelt! Egentligen är jag nog inte rätt person att bedömma just denna mascara, men som jag sa tidigare så funkar nog förlängande mascaror bättre för mina fransar. Positivt var att den gick lätt att tvätta bort! Pris i butik: 129:- Bilder?

Kommentarer
Postat av: Marina

Hej!

Ja det skulle verkligen va riktigt gott nu med lite värme, allt bra med er annars??



2009-08-16 @ 23:18:52
URL: http://marinasinmyheart.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej bruden! När ska du logga in på msn då så man kan spåna på massa roliga bus? Nu har jag hittat en mycket snygg modell som du gärna får sätta klorna i ;)



/JessicA

2009-08-21 @ 21:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0