Ann-Charlotte!

Min söta kusin var med mej på lektion idag, som redan nämnts! Det var skitkul, men jag hade lite trubbel att få till ögonskuggan, eftersom jag valde att jobba med våt ögonskugga så blev det lite kruxigt. Och jag skulle verkligen lagt på en ögonskuggsbas, för arbetar man med våt ögonskugga så smälter ju all conealer + puder bort, så det fanns liksom ingen grund skuggan kunde fästa tag i, men det blev bra till slut ändå! Jag bjuder på en liten bildkavalkad.



A-C var kul, men rätt svår, att sminka. Hon har väldigt glesa ögonbryn, så där fick jag fylla i helt själv, och det var svårt att få dem symetriska. Sen är hennes kindben så framträdande att jag inte kom åt att böja fransarna, vilket skulle behövts då hennes fransar är raka. Jag krånglade med det mesta, men jag tycket ändå resultatet blev väldigt bra! Jag är nöjd i alla fall, och jag skulle LÄTT bära denna sminkning själv ute en lördagkväll. Lite ovant för lilla kusinen som inte sminkar sej "hårt" annars, men DU SKA HA GALET SMINK A-C!!!!!! Du är en sån tjej som kan bära upp det utan att det ser "för mycket" ut! Jag tycker det är lagom på dej, rätt mängd! Tack för idag, idag har varit en kreativ dag! PUSS!

Kommentarer
Postat av: kusse anki

det va skoj o bli mejkad = ) måste försöka sminka mig lite mer med ögonskuggor o så så det får du gärna hjälpa mej med om du vill!? o nu är brynen på utväxt och jag har testat o "måla" snygga bryn och tror jag lyckades = ) tack vare dej!

2009-02-11 @ 00:21:43
Postat av: Jeanette

Vad kul att du blir inspirerad! Hur kändes det då? Var det ovant eller gillade du att vara sminkad? Detta var ju väldigt MYCKET smink om man är ovan, men vi ska nog kunna finna ut något som du kan göra varje dag om du vill :).

2009-02-11 @ 14:40:05
Postat av: anki

det var ganska ovant med så mycket smink! men jag kan defenitivt tänka mig nått mellanting mot vad jag är van vid = )

2009-02-11 @ 21:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0