Brud!

Idag på lektion hade vi "Brudmakeup". Lilla lillasystern Emelie var med idag, och jag är väldigt nöjd över resultatet. Själv såg jag inte riktigt klok ut idag, I went over the top kan man säga lite grann :P. Sen har jag även upptäckt och lärt mej en grej - har du rosa underton i huden så ska du INTE lägga en guldig highlighter på kindbenet, jag såg grön ut!! INTE snyggt, men efter idag så vet jag varför man ska hålla sej till rosatonade hudprodukter om man har rosa underton själv. Har man däremot gul underton och använder något rosa på huden (alltså som foundation o.s.v.) så blir man grådassig. Knepigt, men så är det!

I alla fall, jag ville testa att täcka upp mina egna ögonbryn, för att få lite svängrum att vara kreativ. Så jag craze:ade verkligen till det en aning, och jag gick även UT med sminket - till lektion t.o.m. Rektorn för Mariart var på besök, och hon tyckte mitt smink såg airbrushat ut, det är ju skitbra....så ja - bild:

Jag ser gul ut, och det är för att jag tar bilden på salongen där lektionerna hålls. Alla glödlampor gör att man blir gul på håll, äh ni fattar ju att det är sminket ni ska fokusera på.



Sen sminkade jag då systern, och jag är väldigt nöjd. Fick inte mycket tillrättavisningar av "Fröken" heller, så det kändes bra. Jag valde även väldigt bra färger för min modell, jag är nöjd rätt och slätt!

Näst sista bilden ser lite invalido ut i ljuset, men baaaaaajs på det! Rosa till gröna ögon är en hit!!!!

Kommentarer
Postat av: Lönnis

Har du med systemkameran kan du nog kompensera glödlampors gula sken i någon meny, fast jag misstänker det är lysrör i salongen och det har ju ett vitare sken. Det brukar finnas den funktionen i alla kameror nu för tiden.



2009-02-11 @ 15:13:51
URL: http://lemmyk.deviantart.com/
Postat av: Jeanette

Jag stod och pillade med ISO och vitbalans en bra stund när jag fotade syrrans smink sen, men på mej själv bara tog jag en snabb bild och grejade alltså inte med några inställningar... Sådetså :)

2009-02-11 @ 15:19:15
Postat av: Jennie

Va fint! Du är väldigt duktig :)

2009-02-15 @ 20:26:00
URL: http://jennei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0