Mia/snor!

Barnet är jättesnorigt, och febrigt. Men sjukdom till trots så har ungen faktiskt varit förvånansvärt NÖJD idag, jätteskönt. Han har sovit mycket, varit jättemammig och inte orkat vara så aktiv. Så vi har väl i stort sett legat i sängen hela dagen, förutom någon timme innan jag skulle till lektion då jag sminkade mej, då fick Wilhelm sitta o leka med hårfönen som han gillar massor, haha knasig!

Ikväll blev en gammal vän med mej till lektionen - Mia. Vi gjorde "sotad make", en favoritsminkning som jag tycker själv jag är rätt duktig på. Har gjort den mycket på mej själv, gör den ofta på vänner vid fotosessioner o. dyl. eftersom det är en så effektfull sminkning som kan varieras mycket och brett så är den så kul! Till sotningen testade jag att lägga lite olika läppfärger, eftersom jag var klar rätt tidigt och hade lite tid över. Jag behöver verkligen öva på att göra läppkonturer!!! Det är SKITSVÅRT och jag får inte riktigt till det så bra, bilderna jag tog idag var väldigt generösa och det syns inte att läpparna är osymmetriska, men det var de tydligen IRL! Lite bilder vill ni väl ha?!

Vi sotade bara med svart, matt ögonskugga idag. Var bra träning, jag hade hellre velat jobba med någon färgad sotning, men det blev hot med svart sot!! Till det svarta så la jag lite bubbelgumsrosa rouge på kindbenen/kindäpplena. Sen körde vi lite olika läppfärger, den första ni ser (ansiktsbilden) är ett ljust rosa stift utblandat med lite klart gloss. Nästa läppfärg är två läppstift blandade, ett gammelrosa och ett lite mer rödkorall:igt - båda från NYX. Nästa läppfärg är MAC's "Ruby Woo", och på det har jag duttat lite vitt skimrigt pigment, blir en sjukt snygg effekt när man lägger det vitglittriga på mitten av läpparna, det drar mot rosa-lila-blått, I like! Sen får ni min dagssminkning, en grön sotning med en rosa-lila läpp, samt en bonusbild på Mia ;). Tack för idag, detta får vi göra om!!!!

Kommentarer
Postat av: Sofie - Welcome to my world

Ååh hej! TACK! va kul att du gillar min blogg!!! Läser du den ofta?



Med det är ju toppen, behöver verkligen mua till plåtningar som har lite galna och annorlunda ideer! Sminkar ju mig själv mest! Men roligare när man är fler! Och sen får du ju oxå bilder till din portfolio, proffesionella sådana med :) Sen så sminkar du grymt bra!



Skulle du vilja delta på ngn plåtning framöver?

Adda min msn om du vill! :) [email protected]



kram!

2009-02-17 @ 13:10:09
URL: http://sofiehurtig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0