Sjukligt!

Vintern tär på mej och mina anhöriga, förkylningarna går i skift och avlöser varandra. Men jag låter mej inte hindras av min otroligt slemmiga hosta! Igår var jag och kikade på ett jobb i Charlottenberg, det blir sommarjobb säkert än så länge i alla fall, och förhoppningsvis en hel del extra under sport/påsklov. Skönt att äntligen komma igång igen, efter att ha varit mammaledig i snart ett år, man blir rätt trött på att umgås med sej själv hela dagarna och att ens partner inte kommer hem om kvällarna gör det inte direkt bättre (Johan arbetar i Oslo och sover där under veckorna).

Wilhelm började förresten gå för ett par veckor sen! Han är väldigt försiktig och vågar sej inte ut för lång på golvet utan något i närheten att kunna greppa tag i, men duktig för att bara vara 10 ½ månader!

Eftersom jag på sminkfronten varit väldigt dålig på att fota så får jag bjuda på något gammalt! Förresten,  jag sminkade Johan igår och jag har nog aldrig sett honom studera sitt eget ansikte i spegeln så länge som han gjorde då! Roligt att se! Han sa saker som "Mäh, vad ung och fräsch jag ser ut!", "Tror du killar på stan skulle märka att jag var sminkad?!" hahahaha! Han överväger alltså att gå ut sminkad ;) rolig gubbe det där, min Johan! Han blir ju 30 detta år så man kan kanske förstå att han har lite åldersnoja, men själv skulle jag gissa på att han var runt 26, absolut inte 30!

Nåja, lite sminkbilder som insperar kanske skulle sitta fint?! Bara gamla bilder som sagt.
En galen makeup jag lekte mej till en kväll jag inte kunde somna!



En helt vanlig vardagsmakeup. Jag minns att jag hade en väldigt bra "face day" den dagen. Jag brukar använda en orangerosa skugga i globlinjen just för att orange komlimenterar mina blågrå ögon och får de att träda fram mer, I like!



Lila brukar inte vara min färg på smink, jag brukar inte alls gilla hur det får min blågrå ögon att se ut, men eftersom inte ögonen syns här tycker jag ändå att färgen på ögonskuggan är riktigt snygg och att det passar resten av ansiktet bra.



En till vardagsmakeup som är lite mer dramatisk, men ändå rätt subtil.



Och som avslutning denna gamla, som jag aldrig gjort om även fast jag gillar hur det ser ut. Tror inte jag minns alls vilka skuggor jag använt, det är några konstiga blandningar ska ni veta ;).

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hm, men nu hamnade jag ju på fel inlägg, förra kommentaren skulle vara på detta inlägg :)

2009-02-01 @ 14:57:13
URL: http://showmewrong.blogg.se/
Postat av: Therese

Riktigt snygga sminkningar, vad är det för foundation/puder du använder?

2009-04-22 @ 10:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0