Det går inte snabbt...

..på bloggfronten direkt! Jag har hunnit fylla 22 år, jobba och njuta under Arvikafestivalen, rest till New York och bara varit! Känns ganska skönt att bara få vara. Min andra hälft har blivit arbetslös, lite skönt ändå att slippa ha honom farandes till Oslo varje måndag morgon. Wilhelm var riktigt föräldrasjuk när vi kom hem förra veckan, fast han var mer pappesjuk än mammesjuk faktiskt! Nåja, jag har lite bilder jag vill dela med mej av. Jag hann ju även shoppa lite smått i N.Y. också. Jag har skaffat mej en ÄNNU skarpare hårfärg, den är AWESOME och jag ska snart påbörja ett nytt hårprojekt, samt spara ut det "rakade" i mitt hår, för att få till en lite mer sofistikerad kort bob! Kommer ta några månader, men det får det göra!

Lite N.Y.bilder först tänkte jag!

Lite "underground-aktig" bild jag tog av Johan på tunnelbanan vid 57de gatan på Manhattan!


En lite lagom bitter "bum" vi fann vid Times Square! Trevlig liten skylt där ;).


Vännernas barn, ena vännen Tina (som fyllde 30 år under resan) och en lite bisarr bild som är lite ghetto:ig och så bara skiner den lilla subwayskylten med sina skrikiga bokstäver, gillar den.

Vi såg en hel del, inget extremt turistigt dock. Vi hade kollat upp vart man skulle åka, det blev lite knasigt ibland, men det var lätt värt upplevelserna! Det bästa var ändå Coney Island. Ett gammalt nöjesfält som byggdes på 20-talet med en massa attraktioner, freakshows, korvkiosker osv. Det ligger alldeles vid en stooor fin strand, och det kändes som att komma till ett helt annat land än New York. Canarieöarna snarare! En liten mysig marknad, massa goda drinkar i små stånd här och var. Jag råder alla som åker till N.Y. under sommarhalvåret att ta sej ut till Coney Island som är ändstation i Brooklyn mot öst!

Från detta:


Till det här:




Jag kommer lägga till lite bilder eftersom, men just nu är klockan så mycket att det blir sängen! Jag kommer lägga upp ett inlägg med en liten "haul", alltså vad jag köpte i N.Y. Såååå, vi skrivs inom kort!! PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0