Face shart!

När jag var på MAC på Macy's på Manhattan så bad jag om att få några face shart's, sånna "pappersansikten" man kan måla smink på och på så sätt finna nya skuggkombos och testa olika färg och form på smink. Jag tycker det var skitkul att sitta och kludda lite. Jag spar lite på mina shart's så jag har målat halva ansikten för att kunna testa fler sminkningar!

Jag har sminkat en sminkning för bruna ögon, en för gröna och en för blå!


Första bilden, vänstra sminkningen, har jag gjort en sminkning som framhäver gröna ögon (men den passar även till blå och bruna ögon). Och på läpparna lekte jag med ett guldskimrigt pigment över NOUBA's Millebacci. Jag leker även mycket med form på ögonbryn. Ögonbryn kan förändra ett helt utseende, jag gillar tanken på det!

Andra bilden har jag bara mest kluddat.

Tredje bilden leker jag med form. Och där har jag även lagt en lila sminkning för bruna ögon!

Smink ska INTE begränsas till ens ögonfärg, utan man måste självklart få använda de färger man gillar själv. T.ex. sägs det ju att man inte ska använda färger från samma nyans som ens egna ögon...sanningen att säga ÄLSKAR jag blå ögonskugga till mina blå ögon! De blir mer isigt blågrå om jag lägger en klarare blå. BEGRÄNSA ER INTE, LEK!!!

Kommentarer
Postat av: Tony (Fotograf Heavens.se)

Hej, fick din bloggadress av min syster (Caspadia) på bdb, hon sa att du var väldigt duktig på sminkning osv. Det är så att vi ska ha en stor Modell och fototräff i Mariebergsskogen, Karlstad den 8/8, och är lite brist på makeupartister, många modeller och fotografer, så tänkte om du skulle vara intresserad av att vara med och fixa lite hår och sminkning på dom modeller som vill?



Mvh Tony



www.heavens.se

http://lifeofheaven.blogg.se/

2009-07-28 @ 20:04:07
URL: http://lifeofheaven.blogg.se/
Postat av: Tony (Fotograf Heavens.se)

Svar: hade ju varit super om det hade gått att lösa, träffen börjar 13:00 sedan är vi kvar så länge vi vill, men makeupartisterna behövs ju mest i början, och sedan kanske lite assistans under plåtningarna, skulle nästan tro att dom flesta modellerna vill ha hjälp med sminkning, är ju inget direkt tema, utan det planerar ju fotograf och modell upp lite sinsemellan där på plats, du behöver inte göra anmälan, det räcker med att du säger till mig så skriver jag upp isf :-)



Mvh Tony



http://www.modellbilder.se/meetings.php?do=info&id=360

2009-07-29 @ 10:37:27
URL: http://lifeofheaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0