Make Up eller inte - skillnaden!

Idag hade jag tänkt visa för er hur stor skillnaden är med eller utan make! Ena ansiktshalvan har jag sminkat, andra inte gjort något alls med. Ett lite kul experiment för att få er införstådda med att make up är rena underverket - om det läggs rätt vill säga!



Behöver jag tillägga att jag älskar smink? It is sooooo fabulous! Jag valde att sminka min "snyggsida" just för att den andra ansiktshalvan är lite mer problem:ig pga mer rödhet och fler pigmentfläckar. Just nu har jag inte sådär jättemycket problem med min hy, men jag tycker det är sjukt stor skillnad ändå...vad tycker NI?

Produkter jag använder!

Hud:
COLLISTAR silk effect supermoisturizing foundation #2
EMITE make up's egna puder i #2
EMITE make up powder bronzer
SEPHORA colorful mono (en skimrig aprikosfärgad ögonskugga som jag använder som highlighter)
www.everydayminerals.com's Summer Stroll blush (en aprikosfärgad matt rouge)

Ögonbryn:
Peggy Sage eyebrow pencil i Havane och Blond. (Havane är en mörkare grå som jag lägger först, och sedan suddar jag ut den lite och lägger på pennan Blond för att "värma" upp ögonbrynsfärgen lite!)

Ögon:
Urban Decay Primer Potion (en bas som gör att ögonskuggor och annat sitter som berget)
EMITE make up Taupe eyeshadow (la den som bas i globlinjen)
EMITE make up Babysoll eyeshadow (tonade ut taupen upp mot brynbenet, la den även längs undre fransraden)
MAC Espresso eyeshadow (markerade globlinjen ytterligare)
EMITE make up Vanilla eyeshadow (en matt beige skugga med aningens skimmer i, la den som highlight under ögonbrynet samt på ögonlocket för att ge illusionen av större öga)
EMITE make up cake eyeliner i Black

Läppar:
Isadora Perfect Lipliner #12 Heather (denna LÄR ha utgått ur sortimentet eftersom det är min mammas, jag nallade den ur hennes necessär när jag var 12 eller nått, och jag gillar färgen...en hallonröd varm ton.)
EMITE make up Aloe Vera gloss i Blueberry (ett hallonrött gloss med ett ljusare skimmer)

Det kan tyckas som att jag använt riktigt många produkter, men har man en rutin så går det snabbt. Jag sminkar mej på 15-20 min om jag bara gör en enklare make, och då räknar jag med rengöring i tiden! Alla ögonskuggor är ju bara för att ge make:n lite dimension, annars tycker jag det är rätt få produkter!

Kommentarer
Postat av: Mia

Åh jag älskar såna där bilder så man verkligen ser hur det ändras!

2009-08-01 @ 18:01:59
URL: http://bokkei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0