Vältränad kropp - ro i sinne!

Jag har upptäckt, efter många års negativ inställning till träning, att det är UNDERBART att träna! Man måste bara komma in i det och tänka på det som att man gör det för att tona och definiera kroppen, vilket ju alla vill...tror i alla fall JAG! Träning behöver heller inte vara det minsta dyrt, man behöver inte teckna medlemskap på ett dyrt gym eller ens skaffa hemmagym. Jag ska berätta varför!!

Jag har sedan en veckas tid börjat träna mer seriöst och hårt. Jag tar proteintillskott och jag märker att jag är mer uthållig och inte blir så där dödstrött efter att jag tränat. Jag orkar hålla igång även efter träning, vilket känns sjukt skönt. Så hur tränar jag då? Jag har spenderat 29 kr (!) på mina träningsredskap. Ett hopprep!!!! Jag var på leksaksaffären och köpte ett sånt gammaldags hopprep med plasthandtag och "gummirep", funkar asbra! Hoppa snabbt och med höga knän, man får upp flåset riktigt snabbt och detta är kondition på hög nivå, men även lår, rumpa, rygg, mage tränas!

I övrigt använder jag övningar där jag använder min egen kroppsvikt: utfall, "burpees" (grodhopp-ner till armhävningsposistion-göra en armhävning-hoppa upp igen), squats (knäböj), sen gör jag en sjukt jobbig övning som kanske är lite överkurs, men det tränar verkligen HELA kroppen på en gång: stå med rumpan mot en vägg och händerna mot golvet, kliv upp på väggen så högt du orkar (fortfarande med händerna i golvet) och stanna några sekunder, kliv ner igen och upprepa! SKITEFFEKTIVT, och detta stärker främst hela torson (i princip hela överkroppen). Se till att spänna rumpan också så lovar jag att du får en riktig Kim Kardashian-häck på nolltid!!!

Ett annat knep jag har är att göra egna hantelvikter. Fyll tomma petflaskor med antingen ris eller vatten och du har dina egentillverkade hantlar! Jag kör axlar mestadels med dessa. Står upp med armarna längs sidorna och lyfter armarna rakt ut till axelhöjd, ned igen och upprepa, detta tonar både bröst och axlar!

Så kom igen nu, nu har du ingen ursäkt för att inte träna längre. 29 kr är allt det kostar!

Självklart ska jag posta bilder på mina muskler så fort jag fått lite mer resultat ;). Dessvärre går jag inte på någon särskild diet just nu, tanken är väl att träna tillräckligt mycket för att slippa sluta äta gott. Men om man ändå kör en sån här protein"kur" så se till att åtminstone minska dina portioner och äta mellanmål ofta. Lite och ofta does it, I promise!!

PUSS!

Kommentarer
Postat av: Tina

och OM du tröttnar på att träna hemma kan du börja på karate i 22 augusti. Endast 300 spänn i halvåret...börjar fjodda också betalar han 200! (jepp, familjerabatt) ses där Tina...hehehe...

2009-07-30 @ 17:14:26
Postat av: Johanna

oj, när är detta då? jag har ju ingen erfarenhet alls av att bli fotad av nån som kan.. jag skulle säkert bli skitnervös o så, men klart det vore roligt! :)

2009-07-30 @ 17:19:49
URL: http://showmewrong.blogg.se/
Postat av: Anonym

MYCKET BRA TIPS!!! :) me like!

2009-07-31 @ 20:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0