Studentbalen!

Jag hade tre balsminkningar som blev jättebra allihop! Alla var väldigt olika varandra, vilket var kul! Jag har inga bra närbilder på sminket, men ni får se helheten av baldrottningarna i stället! Kortege, balklänningar, mina 3 tjejer - bildkavalkad helt enkelt!

Okej, jag vet att detta inte är en schysst bild, men det var den bilden sminket syntes bäst på, så det får bli den! Sorry Johanna :P.


På Jessica använde jag mycket korrigering, just för att hon ville att ansiktet skulle se smalare ut. Läpparna var väldigt neutrala, och ögonen skimrade i koppar och brunt! Tjusig klänning i midnattblått!! Jag ska ta med Jessica på kvällens sminklektion, vi har Look-a-like idag. Gissa vem Jessica ska bli??!!!!


Jag fick ingen bra bild på Emelies smink, men vi gjorde en turkos/brun/grå sminkning för att matcha lite med klänningen! Håret gjorde hon på salong. Även på Emelie använde jag "All Smiles" från Everydayminerals BÅDE på läppar och kinder! Vi körde på med mycket skimmer just för att få lyster till hyn, väldigt glammigt också.


Lite bilder ur kortegen (och den som inte vill vara med får säga till så tar jag bort, men eftersom det är ett offentligt evenemang så antar jag att alla förväntar sej att bli fotade, vill ni inte vara med här så säg som sagt till!!!!).

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fergie?! Sen hon tjejen på sista bilden är riktigt lik Amy Winehouse!

2009-06-15 @ 22:35:09
Postat av: Tess

Emelies balsmink var så otroligt fint! Såg ut som en hollywoodstjärna! Det gjorde du bra! :D

2009-06-16 @ 12:47:37
Postat av: Mamsen

Jag tror också att Jessie ska lookalikea Fergie.

2009-06-16 @ 23:39:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0