"Djur" och "Fantasy"!

Jag är lite efter med uppdatering som ni märker, ursäkta för det. Har inte mått så bra denna veckan, håller på o bli sjuk. Jobbigt, för vem vill vara sjuk när våren är på intåg?

I tisdags hade vi "djurmakeup", och jag hade med mej söta Therese http://fakelashes.blogg.se/ som jag även hade praktik i Stockholm tillsammans med. Hon fick bli katt, eller vad det nu var för djur egentligen. "Munkustrap" hette karaktären, och jag hittade den på youtube. Jag TROR det är en karaktär från musikalen "Cats". Vi körde med afroperuk, för hennes egna hår är väldigt linblondt, så jag tyckte inte det passade riktigt. Man ser INTE att det är Therese....alls! Men jag tycker det blev rätt bra.


Efter djursminkningen tog vi bort och jag övade att göra ögonbryn och läppar, testade även att göra ögonfransarna vita, men det blev bara skit av fransarna, så jag gav upp. Men ögonbrynen blev tuffa på henne tycker jag.


Idag (fredag) ställde jag upp som Therese's modell när de hade "Fantasymakeup". Det blev riktigt tufft, och jag testade att leka lite extra med sminkningen när jag kom hem, innan jag skulle tvätta bort det. Något slags vattenväsen ser jag ut som, men hon tänkte mer utomjordning tror jag.


Såhär var det, Pamela (vår lärare) tyckte inte som Therese, när Therese sa att det varit tufft med något i guld till denna sminkning. Pamela tyckte att det skulle bli helt fel, för man ska inte blanda varma (guld) och kalla (blå) nyanser i samma sminkning, MEN!!!! Jag testade att kludda på guld hemma, och tycker att det höjde upp sminket ytterligare. Det var guldet som saknades kände jag sen när jag tittade tillbaka på originalsminkningen. KUL att du hade rätt Therese ;).


Sen tog jag bort "masken" men behöll ögonmake:n. Gillar den skarpt Therese, skittufft blev det :D.


Fast jag känner mej lite vääääl Sverige-inspirerat sminkad, kanske något att ha till nästa OS?

PUSS alla söta rara <3

Kommentarer
Postat av: Therése

haha! Joo det blev skitcoolt med både kissen och bryna! :) Men det är ju det jag säger ju! :O Varma och kalla färger MÅSTE bara mixas... Annars blir det ju ingen effekt! :D Kul att få läsa din blogg nu då! :)

2009-04-01 @ 08:40:59
URL: http://fakelashes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0