Mer!

Jag bloggar lite till när jag ändå bara sitter här o glor på facebook o väntar på att något ska hända, vilket antagligen inte lär hända ikväll heller, haha. Internet är vanebildande även fast det är totalt ointressant. Borde lägga mej o läsa klart "Män som hatar kvinnor" i stället. Men jag slänger upp lite sminkningar från veckans lektioner!

Igår hade vi "asiatisk make - naturelle", men jag missade så klart att fota det. Men det finns andra foton på den sminkningen, som jag ska få inom några dagar. Men jag drog på lite efter det naturella sminket, bara för att min modell (som dessutom är min supergoa svägerska) aldrig varit särskilt sminkad. Hon ville se hur det blev! Någon förebild tog jag visst inte heller :(. Jag är så koncentrerad i vad jag ska göra att jag helt missar att ta bilder. DUMMA MEJ! Men hennes bryn var helt onoppade, så där hade jag lite att göra :).


Jag sminkade även mej själv samma lektion, just för att det var en fotograf på salongen som skulle fota lite och sen redigera bilder för att visa vår lärare hur det ska "gå till". Jag körde en lite hårdare sminkning (och ni borde vara trötta på sotningar by now, sorry :( ). Usch, jag rodnar så lätt, och när jag blir upprörd, ansträngd eller obekväm så blir jag jätterosa, och jag HATAR det. Skulle vilja lära mej att kontrollera det, för jag blir verkligen grisskär när jag får känsloutbrott eller bara är obekväm som sagt!


Idag sminkade vi "Geisha", men jag hann ju så klart börja tvätta bort sminket innan jag hann ta någon bild, men som tur var var fotografen där idag också, så jag kommer få bilderna mailade till mej om jag har tur. Men även idag körde vi på lite mer med färg, eftersom dagens modell inte heller brukar sminka sej mycket. Körde en sotning i blå-svart. Och jag vet inte heller om modellen är bekväm med att jag lägger upp bilder på henne, så det får bli såhär sålänge. THE EYE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0