40's

Efterkrigstidens sminkingar var väldigt sparsamt lagda, med ofta bara ett läppstift o neutrala ögon o väldigt naturliga kraftiga bryn. Jag gillar den looken jättemycket, tycker det var kul att göra det idag. O kul att få leka lite med håret också, självklart försökte jag fixa "victory rolls", gick sådär, men jag ska definitivt öva för det är en effektfull frisyr som man kan ha användning av lite då o då. Illa att jag inte har något eget hår att träna på längre ;P.

Den bästa "före-bilden" jag kunde hitta just nu. Men det är ju stor skillnad. Det är min moster förresten, Tullan kallar vi henne, och hon hade aldrig noppat ögonbrynen, så jag ansade rätt rejält, vilket typ är en mua:s dröm. Att få helt oförstörda bryn att fixa till...jag tycker det är skitkul att fixa bryn faktiskt, det gör så mycket för hela ansiktet och ögonen blir piggare o "lyfts" naturligt av ett rätt format bryn. Så Tullans bryn är idealbryn, eftersom JAG gjort om dem helt :). Jag är nöjd. PUSS!!!

Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte

Åhh vad fin hon blev!!!

2009-05-13 @ 11:55:49
Postat av: Marika

Gud, va snyggt! Jag är i desperat behov av hjälp när jag kommer hem. Har försökt noppa själv och på salong två gånger. Det märks ingen skillnad. På salongen här i Thailand var det dessutom två "ladyboy" som skulle noppa varsitt bryn!Det blev sådär...............Kram Marika

2009-05-13 @ 14:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0