60's

Lite bakvänt, jag vet. Men vi kastade om lektionerna lite, så idag hade vi 60-talet som vi egentligen skulle haft förra tisdagen, men då hade vi ingen lektion. Blabla. Inspirationen skulle vara Twiggy, men jag kastade in lite Brigitte Bardot också!




That's that från Epochsminkningarna, finns ju sjukt många fler ikoner över 1900-talet, vilket jag tycker är lite synd att vi inte tagit upp under utbildningen. Ikoner jag främst tänker på är Jean Harlow, Mae West, Audrey Hepburn, Grace Kelly, Brigitte Bardot m.fl. Jag ska nog framföra till rektorn att det kunde vara kul att ha en liten koll på dessa också! Synd även att vi inte kommer ta en titt på 1700 och 1800-talets smink, tycker jag vore intressant! Well, uppdaterar med galet hår om jag hinner ikväll ;). PUSS alla söta rara <3

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Vackraste modellen i stan! Påminner lite om en ung Debbie Harry i Blondie!

2009-06-02 @ 18:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0