Att förvara läppstift på smartaste minst skrymmande sätt!!!!

Just precis. Jag har ett rejält gäng läppstift som jag liksom inte vill ha lösa i min sminkväska...det blir en enda stor röra när läppstiften flyger runt likt "hela havet stormar" när man går. SÅ, idag var jag på apoteket o köpte en "dosette mini" (55:- med 21 små "fack"), en sån pillerdosa man har om man tar mediciner. Läppstiftstuber är egentligen väldigt stora om man jämför innehållet. 15 läppstift tar väldigt mycket plats, men när man gör som jag gjorde idag så tar det mycket mindre plats, och det blir inte lika rörigt bland resterande sminkprodukter.

För att "förflytta" läppstiften till dosetten behövs:
En stor matsked att smälta ner läppstift i
En spatel/kniv/något tunnt vasst som man kan "gröpa" ur läppstift med
En tändare
En jävla massa pappersnäsdukar el. dyl. att torka rent sked, klet o spatel med
Och såklart en dosette.

Varje litet fack räckte till ett läppstift, ganska precis. Men bara den synliga delen av stiftet, sen döljs ju en femtedel av läppstiftet "innuti" själva tuben som läppstiftet är fäst i, spara tuberna som "refill" när stiften i dosetten börjar ta slut! Smält hellre för lite produkt åt gången än för mycket som sen går till spillo!

Först skalar jag ner läppstiftet o lägger på skeden, sen värmer jag under skeden med en tändare (lite pundigt ser det ut, I know :P), sen häller man väldigt försiktigt ned det smälta läppstiftet i dosettens ena fack, och låter det härda innan man går vidare till nästa läppstift. Och det RIKTIGT SMARTA med detta är att om man har flera läppstift man inte gillar, så går det faktiskt att blanda till helt nya egna nyanser, alltså kan man "återanvända" produkter som man annars velat göra sej av med!!!! SMART ;).


Det tar några gånger innan man lär sej att hälla ned läppstiften snyggt o rent, egentligen skulle man ha någon liten "ränna" så man kan få i läppstiften utan klet, vilket det gärna blir när man ska hälla ned från den stora skeden. I början liksom öste jag från matskeden med en tesked, men det blev inte snyggt, så jag testade att hälla av den stora skeden direkt, och det gick rätt bra tillslut!

Så när jag gjort den första 1,5 raden tog ju gasen i tändaren slut, men ärligt talat gick det bra ändå, man bara använder en spatel o skalar ned läppstiften försiktigt i omgångar, och kletar av i facken! Såhär blev det tillslut i alla fall, och här visas färgerna väldigt korrekt dessutom. Fråga mej inte varför jag har så många bruna läppstift...det var väldigt okorrekta färgåtergivningar på läppstiften från NYX som jag köpt på cherryculture.com!

Läppstiften drar jag rad för rad uppifrån o ner:
1.1 Viva La Diva - #74 Shiny Hazel
2.1 NYX - Sparkling Apricot
3.1 Elisabeth Arden - #13 Amber
4.1 Clinique - Beauty
5.1 Clinique - Raspberry Glace
6.1 Clinique - Rose Taffy
7.1 NYX - Sparkling Rust

1.2 NYX - ?
2.2 NYX - Paris
3.2 NYX - Rea
4.2 Lancôme - #331
5.2 NYX - Femme
6.2 NYX - Peach
7.2 MAC - Ruby Woo

1.3 NYX - Cinnamon
2.3 NYX - ?
3.3 NYX - ?
4.3 NYX - Raisin
5.3 Clinique - Tender Heart
6.3 Clinique - Violet Berry

Förresten, kolla in min mycket snälla och sofistikerade frisyr häromdagen :P:


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha fasiken så smart :D

2009-05-27 @ 10:10:03
URL: http://maaajken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0