Totalt ur slag!

Har inte sminkat mej sen i lördags, så därför har det varit dåligt med uppdatering nu efter helgen. Vi har sminkat 30 och 40-tal denna vecka, och det har varit jättekul. Svårt, men kul. Tyvärr har jag inga bra bilder på 40-talssminket ännu, mobilbild bara, fast det duger gott. Men ser skillnaden ändå.

Alltså jag vet inte riktigt vad jag ska blogga om. Vet inte vilka ni är som läser min blogg? Är ni make up artister så kan ni ha nytta av tips och råd så som detta med läppstiften, men är ni bara intresserade av att veta hur vissa sminkningar går tillväga? Jag känner att jag är kass på detta med tutorials just för att det tar ett par timmar att knåpa ihop, och jag har inte ett par timmar eftersom jag har ett barn på under 1,5 år som kräver all min uppmärksamhet. Men det är klart att jag får tid över NÅGON gång. Vad vill ni se och läsa? Hjälp mej att förbättra mej på bloggandet :).

Lite bilder kanske? I måndags gjorde vi 30-tal/Greta Garbo-smink. Jag hade syster Emelie och jag blev inte sådär jättenöjd med ögonbrynen, för de blev för grova. Det är SJUKT svårt att gå ifrån den naturliga formen på brynen o göra helt nya, men det gick väl rätt bra ändå för att vara första gången av denna brynmodell!

Lite skillnad, yes?!



I like it! o jag gillar att "tint:a" bilderna lite så de får en ton av färg, fast de ändå är i gråskala.. Sen tog jag bort de crazy ass-ögonbrynen o gjorde en normal make, men fortfarande med ögonskuggan kvar! Fixade ansiktet på nytt o så. Är man student så ska man tydligen ut o supa en måndagkväll, haha. Så då får man ställa upp som den storasyrra man är, o snygga till lilla systern lite <3.

PUSS på ungen <3.

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Ebban! Vackra ungen min! Och du är duktig Nättplätt!

2009-05-13 @ 18:03:53
Postat av: Fillan

:D

Brukar kolla in din blogg, blir så inspirerad av dina sminkningar =)

2009-05-15 @ 10:13:39
URL: http://deliciousmum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0