Fantacy!

Tisdagens lektion var lite av en genomgång och en "testomgång" inför måndag nu till veckan, då vi har "fantacy"-tema! Jag lekte lite med galna effekter, och såhär blev det.


Jag har väldiga problem med att få inspiration till måndagens fantacy-sminkning, som jag tar på ALLRA största allvar. Jag vill göra något riktigt bra, visa att fantacy är något jag kan och gillar att sminka. Jag har stått många timmar och lekt och varit kreativ framför badrumsspegeln. Det finns så otroligt mycket man kan jobba med när det kommer till fantacy. Man kan använda VILKA material som helst och det finns inga gränser för hur galet projektet kan bli. Jag gillar det. Less is more är ett uttryck jag fullkomligt skiter i ;). Jag kanske återkommer med ett inlägg i inspirationsanda, vi får se.

Förresten så blekte fröken Pamela mina ögonbryn på lektionen i tisdags. Vi var båda nyfikna på det och hon hade aldrig blekt någons ögonbryn (hon är frisör) så vi körde på. Jag brukar ju måla mina ögonbryn rätt stora och mörka, men på den här "förebilden" är de ändå rätt nedtonade, så detta är före.




Utan smink ser jag ut som där inte är några ögonbryn. Jag använder en penna för blonda, den är aningen för gul tycker jag, den blir lite babybajsfärgad så jag brukar blanda med en penna i lite guldigare ton. Jag tycker det blir helt okej. Ingen megaförändring, men man ser ändå inte ut som vanligt. Lite andra blekta ögonbryn jag tycker är riktigt snygga:

Alla bilder är googlade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0