60's influerad sminkning - extrem!

Idag testade jag att göra en sminkning som var mycket populär på 60-talet med en förstärkt ögonglob och ett blekt ögonlock. SJÄLVKLART är inte min version alls i närheten av hur de gjorde det på 60-talet, men så måste jag ju alltid tänja gränser också ;).

Det ser visst superflammigt ut vid fotning, vilket jag VERKLIGEN bör tänka på om jag ska arbeta som Make Up Artist - ALLT SYNS PÅ FOTO! Och jag måste öva på att sminka perfekt utan flammiga kanter och dåliga övergångar. Men till mitt försvar kan jag säga att jag inte använt någon som helst bas på ögonen idag, och på läpparna har jag en ögonskugga så det var verkligen inte lätt att få det jämnt!

Åh, det händer lite roliga grejer frampå, FÖRHOPPNINGSVIS. Jag har pratat med Anna som går i min sminkklass, om att kanske klippa håret kort. Hon har velat ställa upp i en "klipp-och-färga-tävling" som host:as av ett hårfärgnings"brand". Man skickar in bild på sitt bidrag, en jury utser vinnaren i varje land och vinner man i sitt land får man åka till final i.......LAS VEGAS!!! Resa och logi betalat, fyfan vad kul det vore! Och jag är VERKLIGEN villig att bli korthårig med galna färger i håret för att få åka till Las Vegas liksom, fyTUSAN vad grymt!! Så nu gäller det att vi kommer på något unikt som ingen annan gjort förut!

Dessutom kanske några tjejer från klassen (inklusive klassen i Stockholm) få göra praktik på Cinderella-färjan när Spraydate har värsta singel-eventet där. Haha, tänk vad galet att få åka med färjan och sminka alla singelbrudar. Det verkar galet kul. Jag, Ewa och Lina (mina favvotöser i klassen som jag kommer megabra överens med) har skrivit upp oss, hoppas vi får åka alla tre, det vore riktigt kul!!

PUSS, hoppas ni har inlägg så ni är nöjda en stund nu ;).

Kommentarer
Postat av: Karolin (missundies)

Tittade på youtube lite och kom fram till att Wilhelm är obeskrivligt söt och du är sjukt snygg!

2009-04-16 @ 19:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0