Att täcka ögonbrynen UTAN specialeffektsmink!!!!!

Idag har jag lärt mej något nytt, och det fungerar precis lika bra som vilket ögonbrynswax + sealer som helst. Ögonbrynswax används för att "platta till" ögonbrynen, och sealern lägger man på de tillplattade ögonbrynen för att hålla de platta. Sen kan man sminka över sealern för att täcka ögonbrynen och sen kunna rita dit önskade egna ögonbryn. MEN....igår fick jag reda på att man helt enkelt kan ta en vanlig tvål (!), en mascara-applikator och lite vatten, för att få samma effekt! OCH det FUNKAR faktiskt lika bra!!!


Man tar alltså mascara-applikatorn, doppar den i lite vatten så den blir fuktig, och gnuggar applikatorn på tvålen tills man får loss lite tvål i applikatorn, sen bara borstar man in tvålen i ögonbrynen, och gör detta grundligt och noggrant! Sen stryker man fingret mot ögonbrynen MEDHÅRS, och voíla så har du platta ögonbryn! Sen är det bara att gå över ögonbrynen med en riktigt bra täckande concealer, and the magic is done!!

Jag använde Maybellines "Dream Mousse Concealer" i färgen Natural! Jag tycker den täcker skitbra och den känns ändå "lätt" på huden! Nyansen är aningens gul för min rosa hud, men det funkar ändå verkar det som!! En sak som jag bara måste tillägga är att ÖGONBRYNEN KAN BLI ANINGENS BLÅ!!!! Det man kan göra då är att lätt "dutta" på något oranget, en ögonskugga eller ett läppstift?! Undvik skimmer bara. När man täckt ögonbrynen LÄTT-LÄTT med det orangea kan man behöva gå över en omgång till med concealer. Sen är det bara att kleta vidare ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0