Perfekt eyeliner!

När man pratar om eyeliner kan det vara flera olika produkter - en kajalpenna, en flytande eyeliner, en cake eyeliner, gele eyeliner, eller helt enkelt en ögonskugga.

Kajal vet ni vad det är, och det är en sån man målar "innanför" fransraden, men för att få ett sotigt öga kan man använda den som eyeliner och sedan gå över linern med en snedskuren pensel för att liksom "sudda". En cake eyeliner är som en vattenfärg, den aktiveras med vatten o när "kakan" torkar så hårdnar den o ger inte ifrån sej någon färg.


En gele eyeliner vet jag att många föredrar just för att de är så lena och mjuka i konsistensen + att vissa är vattenfasta (som MACs gel eyeliner).


O så flytande eyeliner - just vad det låter som så är det en flytande produkt som kommer med en filtapplikator, som jag rekommenderar er att inte använda, just för att det blir så himla knasigt och tjockt. Använd i stället en eyelinerpensel. Men vissa flytande eyeliners kommer i pennform, och då är det bara att öva sej till den perfekta linjen.



För att få en snygg eyeliner så kan man använda TVÅ olika sorters penslar. Antingen en liten snedskuren pensel, eller helt enkelt en eyelinerpensel som är en väldigt smal pensel med lite längre borst.




Jag använder en smal eyelinerpensel och en cake eyeliner när jag sminkar, för jag har testat alla de andra varianterna och kommit fram till att gillar den kombon bäst! Har man en riktigt tunn eyelinerpensel så kan man lätt göra väldigt nätta fina linjer, men även "lassa" på lite om man vill det.


Alla bilder är googlade och brutalt kopierade!

Kommentarer
Postat av: maria

Eyeliner är pilligt,började med flytande igår,svor mkt i början. haha.

btw,du skulle inte kunna tänka dig att lägga upp hur man fyller i ögonbrynen bra? jag misslyckas varje gång,frustrerande. ><

2009-04-22 @ 19:29:53
URL: http://victoriandreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0