20-talssmink.

På lektion i tisdags hade vi epochsmink - Clara Bow, 20-tal, Charleston. Det var riktigt kul, för min modell Sandra har ett utseende som lätt går att "förvandla". Hon är en kameleont!!!








Jag skulle ha velat ha ett svart pannband med paljetter, men det jag hade i min sminkväska var en leopardmönstrad scarf så det fick funka med den. Jag gillar bilderna som tusan, är nöjd!! Mycket lätt redigerade i Photoshop, ökat skärpa en aning och ökat svärtan på de svartvita bilderna!

Håret fixade vi i 20-talsstil. Sandra har egentligen ganska långt hår, men vi vek in o fäste med hårnålar.

Nu ett par veckor framöver kommer vi ha epochsminkning - 30-tal, 40-tal, 50-tal, 60-tal och 80-tal. Det passar mej perfekt tror jag!

PUSS o kram. Och Linn; Wilhelm är jättefebrig så jag vet inte om det passar att vi "dejtar" nu i helgen, vi får avvakta o se helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: sandra

gillar verkligen den bilden i svartvitt när ja tittar mot solen:) så fin:)

2009-05-08 @ 12:12:07
Postat av: Kajsa (crimscrams på bdb)

Hej!

Fasen va duktig du är alltså! Om jag är hemma någon gång i Arvika på kvällstid så får du gärna sminka mig, verkar ju skitkul att vara modell!

Kram

2009-05-08 @ 19:00:29
Postat av: Anonym

Vi är i kd och tapetserar, hade jag självklart glömt bort...blir nog här hela helgen:( hoppas wille blir bättre vilket fall!!!

2009-05-09 @ 16:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0