Nytt hår....twice!

I tisdags fick jag för mej att jag ska lägga i en hårfärg från MOOD - "ljus askblond" heter nyansen och tjejen på förpackningen är ju väldigt vackert blond, men när jag väl la i färgen så blev det SKITMÖRKT...men jag tänkte inte mer på det utan tänkte att man ska ju aldrig lite på hur färgen kommer bli genom att kolla innan det är färdigverkat. Jag färgen fick verka hela verkningstiden, jag sköljer ur och färgen på håret går inte att beskriva..det blev någon hemsk grågrönbrun nyans som bara var så otroligt ugly att jag ville dö. Så jag tänkte att om en vecka så är håret säkert finare när det blivit lite urtvättat, MEN JAG ORKAR INTE SE UT SOM FAN I EN HEEEL VECKA. Så dagen därpå drog jag i en blodröd toning jag köpte i New York i somras, och blodröd är den verkligen. Drar lite för mycket åt det rosa håller för att falla mej i smaken, men jag överlever och jag gissar att fägen blir snyggare efter några tvättar. SÅÅÅ, en liten bildkavalkad från hårfärg till hårfärg! Jag GILLADE ju t.o.m. hårfärgen innan jag fick för mej att jag hade en utväxt som var liiiite annorlunda i färg (hårfärgen som förövrigt var så lik min egen utväxt det bara går att komma)...dumt. Titta bara hur hemskt det ser ut på andra bilden...USCH!



Kommentarer
Postat av: Marina

Hej!

Jo visst är det svårt med photoshop men det är som du säger, man får lära sig själv. Använder mig även av lightroom när jag redigerar. Det man gjorde fel var väl typ fel inställning av exponeringstid och bländare men han hade inte så mycket att klaga på iaf, men det är bara bra att han rättar en där man gör fel. Ska på kurs igen på torsdag och sedan på lördag med....Så ja jag får väl hoppas att jag blir lite bättre :-)...Hur går det för dig då med sminkningen och det???

2009-10-19 @ 21:42:07
URL: http://marinasinmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0