Skriva av sej lite!

Känner att jag vill skriva av mej lite tankar, känslor och sånt som påverkar en i vardagen.

Ett litet memo till mej själv: VAR GLAD OCH TA TILLVARA PÅ DINA NÄRA OCH KÄRA. TÄNK POSITIVT OCH TA VARJE MÖTE OCH PERSON MED KÄRLEK OCH OMTANKE!!! Jag är dålig på detta, och det vet jag om. Detta SKULLE kunna bli ett ångestinlägg om att jag är så dålig och hit o dit, MEN, det ska det inte bli. Jag tänker i stället vända på det och säga mej själv: livet är fint, jag har en underbar son som växer och gör personliga framsteg varje dag, han har dessutom blivit en gladare mer trygg och självständig kille som inte har separationsångest längre. Jag är glad att jag har en så otroligt fin familj som jag har, även om kontakten med vissa är bristfällig och väldigt sporadisk. Jag är tacksam för min finafina pappa som ställer upp i vått och torrt, jag är tacksam för att det finns så goda människor som CARINA, som är den minst komplexa person jag mött i mitt liv, så full av liv och så otroligt hjälpsam. Min sambo som otroligt nog stått ut med mej under graviditeten med Wilhelm då jag var ett MONSTER, och att han fortfarande älskar och åtrår mej. Jag är tacksam för fina småsyskon som hankar sej fram i sina liv mot sina mål, duktiga är de. Jag är tacksam för alla som hjälper till att vara "nattvakt" åt Wilhelm när jag kutar runt och delar ut tidningar 6 nätter i veckan. Tidningsjobbet som förresten är ett riktigt soft jobb om man bortser från de obekväma arbetstiderna. Jag är helt självständig, delar ut mina tidningar, får lön för att MOTIONERA och jag är ledig hela dagarna!

Snart är det jul, jag ser fram emot det för jag gillar samhörigheten med de jag älskar mest, att få vara ledig några extra dagar och bara skämma bort varandra. Jag ser även fram emot advent som har blivit lite som en "junta" för nära och kära där vi adventsfikar hemma hos alla i ordning, att få baka, dona, värma på glögg o duka fram allt detta till glada tillrop och härliga skratt är underbart. När jag tänker på allt detta vill jag börja grina bara för att jag ibland kan vara så otroligt trångsint, uppkäftig, bossig, nej-sayer och allt det där jag gör och jag ruinerar mej själv genom att bete mej så här omedvetet. Agera först och tänka sen är det jag vanligen gör, jag tänker SLUTA MED DET! Ta kontroll över mej själv, bli en bättre medmänniska som är kärleksfull och älskvärd, vinna tillbaka mej själv och min sambo som har det tufft när jag får känsloutbrott eller bossar. Jag tänker inte vara den Jeanette mer, Jeanette är en bättre person än så, och nu ska jag släppa fram Henne! Ska sluta hämma mej själv, sluta vara destruktiv mot mej själv och bli en mer hälsosam person både fysiskt och psykiskt! Sluta tänka negativt, börja rå om min egen kropp och sluta proppa i mej skit som inte ger mej någon energi och näring. Japp, det tänker jag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0