Epoch!

Året som gått har bjudit på väldans mycket smink. Utbildningen, massor av praktik, fotande och sminkande av vänner, ett gäng studenttjejer, massa kladd och klet på mitt eget face och en och annan sminkprodukt har ju tillkommit i min samling.
Pga efterfrågan tänkte jag visa MIN tolkning av moment ur läroplanen, som jag gjort under utbildningen. Det blir en hel del bilder så det får bli miniatyrer alltihop som ni kan klicka på för att se.

I början går man igenom mycket som har med foundation, hudvård, ögonbrynsnoppning osv att göra. Man ska alltid göra en färganalys på personen man ska sminka, avgöra om personen har gul eller rosa underton på huden, välja foundation med rätt underton osv. Så det övade vi på de första veckorna. Det känns rätt fattigt att visa er bilder på enbart foundation och noppade ögonbryn, så jag skipper det och går direkt på "hårdvalutan" och de riktiga sminkningarna.

Bilderna kommer utan inbördes ordning, vissa bilder finns på MIN dator, som nu är på lagning, förhoppningsvis finns bilderna kvar när datorn återlämnas till mej, men jag förväntar mej inget. Så det är lite tunnt med bilder just nu, men ja...fler kommer förhoppningsvis.


Första omgången bilder är s.k. Epoch-makeup och det är 20-talets Clara Bow, 30-talets Greta Garbo, 40-talets enkla sminkningar med mer avancerat hår, 50-talets Marilyn monroe, 60-talets Twiggy och 80-talets punkiga Madonna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0