Inspiration!

Har suttit och googlat bilder de senaste dagarna för att "samla på mej" lite smink-och stylinginspiration. Hittade jäkligt mycket snygga bilder som jag tänkte dela med mej av.

Drew Barrymore är ju bara för jävla söt/snygg/vacker.


Cameron Diaz i en Madonnaphotoshoot.


Den här bilden bara älskar jag, Angelina i Girl, Interrupted (en av mina favoritfilmer)


Natalie Portman i sin snyggaste look ever, älskar hennes rakade skalle!


Emma Sjöberg går verkligen inte av för hackor:

Störtskön bild på Juno-Ellen Page


Keith Richard den gamla rockräven får avsluta detta inlägget. Den här bilden skulle jag förresten vilja ha som stor tavla i vardagsrummet, jag gillar den.

Kommentarer
Postat av: Anonym

svar: hej :) har tänkt utöka mig och ta beställningar,ska bara beställa lite mer material och färger :)

2010-01-21 @ 21:38:02
URL: http://apinupdream.blogg.se/
Postat av: Linda

Men människa, vad har du gjort med mig?!?!!! Jag snubblade in på din blogg IGÅR och sitter FORTFARANDE och läser, är nu på januari 2009's inlägg.

Borta är tankarna på hundrastning och storstädning - jag är fast, torsk, hooked, på din blogg.



Ojoj vilka underbara sminkningar, bilder, inspiration. tips, rescensioner. Godis för en makeup-toka som mig. Varvar mellan din blogg och produkterna du skriver om, och tradera och letar efter det ena och det tredje.

Jag läser nästintill aldrig bloggar, men din är ju en dröm. PERFEKT! Tusen miljoner tack för humor, smink, vardagligt prat, och underbara bilder i kombo.



Jag är på G med en egen blogg, försöker starta upp den nu. Men tills det är gjort ligger du allra högst upp på favoriter.

Du rockar ju mer än Mr. Osbourne!!



Slänger in en liten fråga i slutet. Den här skolan du gått på, jag klickade in mig i webbshopen och kikade på foundations. Är det något du kan rekommendera? Produkterna verkade ju lite ojämna i kvalitén. Jag vill ha ganska täckande, men INTE uttorkande då jag redan ser ut som en fjällande fisk på torra land under vintern.



Ursäkta för lång kommentar, men du har en groupie nu ;)

Fasiken så duktig du är!!



Kram

Linda.

2010-01-23 @ 15:51:10
Postat av: Jeanette

Men tack så mycket Linda, vad snällt sagt! Hoppas du kan komma igång med din blogg snart, jag gillar att "söka upp" de som kommenterar i min blogg, haha.



Alltså, den foundationen vi fick i utbildningen är från collistar, och jag tycker den är bra, men den är inte alls heltäckande. Den andra foundationen de har är ju en studiofoundation, alltså en man använder vid plåtningar/modevisningar m.m. och den är oljebaserad, vilket jag inte skulle rekommendera någon att använda faktiskt, den är väääääldigt fet! Jag blir också väldigt vintertorr i ansiktet, men vad jag gör innan jag går till sängs är att jag smörjer ansiktet med apotekets "Försvarets Hudsalva", som ju är riktigt fet utan att vara oljebaserad. Under sömn och vila är ju huden återhämtningsprocess som effektivast, cellförnyelse och allt det där, så passa på att smörja in dej med fet kräm då så vaknar du len som ett babyarsel i fejjan morgonen därpå.



I övrig kan jag varmt rekommendera Everydayminerals.com till alla som har lite trubbel med huden såsom torrhet. Bara rena mineraler i deras produkter och du får hem ett testset på 3 foundationnyanser, ett rouge och en concealer - GRATIS. Bara frakten som tillkommer på typ 6-10 dollar. Skitbra deal, kolla in!!!



Tack igen Linda för din engagerade och roliga kommentar, you just made my day <3.

2010-01-24 @ 12:02:49
URL: http://wsamurai.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad roligt att du blev glad :)

Och tack för tipsen ang. foundation. Evereydayminerals använder jag redan, men är inget fan av puderfoundation (även om ytan blir väldigt fin) utan vill helst ha flytande. Men deras rouger o skuggor är ju otroligt fina och väl pigmenterade, används mycket flitigt! New car smell är en stor favvo på rouge!



Jag beställde en foundation från collistar i förrgår, ska testa och se hur den blir på. kostade inte många kronor på tradera så vafan, vi testar :D



Haha försvarets hudsalva (du menar det gröna stiftet antar jag?) brukar jag också använda på de värsta torrpartierna! Och nagelband, o fötter, osv. Är minst lika bra som Ardens dyra eight hour ju!

Annars är det dermalogica som får hålla tillbaks fjällandet :)



Ha en kanoners dag!

Kram

Linda

2010-01-24 @ 15:40:20
Postat av: Layal

Jag har också nåra favoriter där:)

2010-01-24 @ 16:44:36
URL: http://fottografen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0