"Lika fast olika!"

....Det är jag och min vän Hilma. Vi firade nyår tillsammans och fick för oss att ta mått på diverse kroppsdelar och se hur lika vi egentligen var, och det var väl såpass snarlikt att man inte ser någon drastisk skillnad på oss kroppsmässigt, förutom att jag är mer fyrkantig och bredrövad medan Hilma är mer tuttig. Som Arve skrev till den här bilden på oss från Arvikafestivalen i somras:
"Lika fast olika!"


Några fler "lika fast olika"-bilder.



Försökte rota fram några gamla bilder från Facebook och detta var väl det närmsta i likhet jag kunde komma, men fortfarande väldigt olikt!


I och med denna lilla bildserie så vill jag hylla LÅNGA och KURVIGA tjejer/kvinnor som är bekväma i sin längd och sina kroppar, eftersom jag själv är en sådan med mina 177 cm. En annan härlig dam (förutom jag och Hilma, som förresten är 175 cm lång EDIT: 176 CM LÅNG (viktigt tydligen ;))) <----trippelparentes :O - som personifierar "Plenty o' Woman" är Candy Dollheart. Hon är längre än mej, och vill inte verka kort, därför räds hon inte höga klackar...DET gillar vi!

Andra kvinnor som är "mycket kvinna":
- Marcia Cross är visserligen jävligt spinkig, men hon mäter 178 cm ö.h.
- Uma Thurman, 183 cm.
- Viktoria Silvstedt, 179 cm.
- Sophie Ellis Bextor, 175 cm.
- Lisa Kudrow, 177 cm (som jag, whiii).
- Liv Tyler, 178 cm.
- Katie Holmes, 175 cm.
- Kim Cattrall, 177 cm.

Nu vet inte jag hur korrekta dessa mått är, men jag fann de ramdom när jag googlade!

Kommentarer
Postat av: Maggie Makeup Addict

Valdrigt lika! Ni hade latt kunnat vara systrar!

2010-01-04 @ 10:13:54
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Postat av: Anne

Anne Svenningsson 175 cm ;)

2010-01-04 @ 17:59:30
URL: http://annesyr.blogspot.com
Postat av: Ia

Jag däremot skulle gärna vara ett gäng centimeter kortare, 160 skulle jag nog tycka om att vara. Tur vi alla är olika! :)

2010-01-06 @ 12:17:09
Postat av: hilma

176 faktiskt. mycket viktigt ;P

2010-01-07 @ 14:00:36
Postat av: candy

men awwww va söt du är! man kan aldrig bli för MKT av sej själv:)iaf inte när det kommer t längd o kurvor hehe. puss!

2010-03-03 @ 00:35:52
URL: http://candylouwho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0