Studentbalsminkning fortsättning.

Förra veckan testade jag lite olika make på Jessica som tar studenten iår, så jag ska alltså sminka henne för balen, och idag testade vi ett par sminkningar till. Det är svårt för jag tycker Jessica passar i det mesta faktiskt, gröna ögon går till mycket. Men så är det ju den här mörkt blåsvarta klänningen som kanske inte matchar allt vi testat. Idag körde jag en bronsig sotning + en väldigt neutral make. Vad tycker ni?
     VS.   

Vi la ingen bas idag eftersom vi gjorde det sist, så jag vet vad vi ska använda sen, bara hon inte blir så mycket brunare, för då måste jag fixa till en ny foundationblandning. Men det märks då. Den bronsiga tar verkligen fram de gröna ögonen, medans den mjuka neutrala är väldigt kvinnlig och feminin. Jessica, som jag sa vill jag lägga en lite mer korallrosabeige skugga på ögonlocket om du väljer den neutrala, den är ju lätt att variera om man vill, bara det är mjuka varma färger! Och till den bronsiga vill jag nog lägga en mörkare brun eyeliner till för det ser lite väl ofärdigt ut ser jag nu!

Kommentarer
Postat av: Jessica "modellen" :)

Guud, vilken kass hy jag har på så nära håll! :) Jag föredrar helt klart den som inte är neutral. Det gjorde dom här hemma också. Då ska jag bara välja mellan den och den rosa/lila. Svårt, svårt! Jo just det, jag tror att mitt öga inte tålde nåt i det bronsiga sminket. Kliade rejelt när jag gick från dej. Kanske det beror på att du hade annorlunda "grej" för att ögonskuggan skulle hållas på plats? Får nog prova det så det inte kliar på balen :) Tack igen!

2009-04-28 @ 16:30:16
Postat av: Jeanette

Ja Jessica, den basen kan liksom "torka ut" ögonlocket lite. Men bra så att vi vet. Men den andra basen gick bra? I så fall får vi köra på den på balen!! Inge har bra hy när man zoomar in så porerna syns, haha, så var inte orolig!

2009-04-28 @ 22:33:49
URL: http://wsamurai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0