Ida!

Det var ett jävla tjat om Ida....men JA! Nu har jag slutfört makeuputbildningen, fått betyg, omdömmen och även modellbilden från plåtningen i Stockholm. Jag är skitnöjd, men formatet på bilden är av konstig sort så jag har inte kunnat ladda upp den, så jag fick skriva ut bilden för att sen scanna in den i datorn, och därför är kvalitén lite sådär. Men här är Ida i alla fall.


Det är synd att bilden blev kapad så nära hakan, men i övrigt är jag skitnöjd med resultatet. Ganska likt min egen vision faktiskt.

Fotograf: Fabian Öhrn
Makeup/hår/idé: Jag
Modell: Ida

Ida har förresten fått kontakt med en modellscout, men hon råkade vara någon cm för kort för en viss agentur, så vi ska ta kontakt med lite andra svenska agenturer och se om de nappar.

Jag skulle vilja omdesigna min blogg också, tycker det är lite för rörigt just nu, något stilrent men ändå personligt och något som är "jag". Jag får fundera lite på det, lämna gärna förslag och idéer om hur DU tycker jag kan förbättra min blogg, vore tacksam för lite idébollande faktiskt!

Kommentarer
Postat av: Maggie

Supertjusigt! Älskar makeupen, men tycker att de bilderna du tog var snyggare, hehe. Kan du inte skriva ett inlägg där du beskriver vad du fått göra under din utbildning, vart du gick, vad det kostade, vilket smink ni fick/använde och hur du upplevde den? Helt enkelt recensera utbildningen och produkterna? Det skulle vara jätespännande att läsa!



Ang bloggdesignen så skulle det vara kul med en header med en bild, typ den du postade i detta inlägg! Och en bloggbakgrund som är lite mer diskret, för när jag tittar på dina bilder så vill bakgrunden stjäla uppmärksamheten från innehållet.

2009-12-27 @ 04:46:43
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial/
Postat av: Jeanette

Tack Maggie! Tja, den tanken har slagit mej men för alla inblandade har jag valt att inte skriva om utbildningen just för att jag inte är 100% nöjd, vilket är ett kapitel helt för sej, och för att produkterna vi använde/fick inte finns att köpa någon annanstans än på skolans hemsida, vilket känns lite som att köpa grisen i säcken för en person som inte testat produkterna.



Jag vet precis vad du menar ang. bloggdesignen med den förra bakgrunden...vet inte riktigt vad jag tänkte när jag fixade det så, men det måste helt klart bli en mer diskret och stilren bloggbakgrund :).

2009-12-28 @ 07:00:41
URL: http://wsamurai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0