Ambivalent helg!

Ja, ambivalent helg kan man lugnt säga. Den har varit sjukt dålig, samtidigt som jag haft jätteroligt och trevligt. Det som varit dåligt åkte jag ifrån på natt till lördag, har det lite sisådär på hemmafronten nu, mycket jobb med relationer o så, men det löser sej!

Natt till lördag fick jag, och en tjej till, skjuts till Karlstad busscentral. Full nattbuss till Stockholm, dit vi skulle på sminkuppdrag. En kortfilmsinspelning i 50-talskänsla som handlar om två kvinnor som bor grannar och som förälskar sej i varandra och börjar skriva brev, men inte vågar träffas. En del av filmen spelades in i ett trapphus med en sån gammal skitsnygg hiss med smidesgrindar och galler, läckert! Jag och Therese (den andra sminkösen från Arvika) arbetade med skådespelerskornas "looks" tillsammans med en blivande hårstylist, en skitgo tjej (som var läskigt lik min lillasyster i profil)
- Caroline! Allt som allt var det en sjukt kul upplevelse, och det är verkligen något jag vill göra igen. Spännande att få se resultat sen. Jag fick titta på när en scen spelades in, en scen där ena kvinnan läste ett av breven hon fått från sin "älskarinna", och det var så otroligt rörande och kraftfullt att se henne spela ut en sån kärlek och entusiasm hon kände av att öppna och läsa brevet, det kändes så otroligt äkta och fint, som jag själv kände när jag var nykär i Johan och skulle läsa sms från honom! Den tjejen borde få STORA skådespelarjobb, skitduktig. Jag blev så rörd att ögonen tårades på mej, underbart. Jag blev lite kär i Tamara (som hon heter), så himla talangfull och vacker.

Måste lägga upp lite "bakom kulisserna-bilder".
                       
                                                                                       
1. Detta är Julia (som jag sminkade) och underbart goa Caroline, som jag hoppas få jobba med/träffa igen!
2. Medans det filmades i trapphuset så sysselsatte vi oss själva! Jag sminkade Caroline och hon lockade mitt hår! Bakom mej sitter söta Therese!
3. Fix av fingervågor. Söta tjejor! Jag hade sjukt trevligt verkligen.
4. Här spelas scenen, som jag berättade om, in. Det var väldigt intressant att se hur de framkallade solljus med hjälp av lysrör och lampor. Det var lite halvsoligt/mulet ute, men morgonljus framkallades på annat vis!



       
Söta Julia!                     På hemväg igen!


Bussen från Karlstad gick 02.10, så vi åkte från Arvika 00.40 ca. Var i Stockholm 06.20, tog en fralla på centralen och hann sminka oss snabbt. Tog taxi 07.00, var framme vid inspelningen 07.10, blev insläppta 07.20. Sminkade och så, började filma 09.00. Fick springa upp o ner i trapphuset för att bättre på make:n lite då och då. Var klara 17.30, kom ifrån inspelningen 17.40, tog tunneln in till centralen och virrade runt innan vi kom på bussen 18.30. Hektisk dag, men kul! Hem till sjukt barn och kaosartat förhållande. Allt löser sej, bara man jobbar på det!

Kommentarer
Postat av: Anne

Grattis till jobbet igen. Jättebra erfarenhet och allting för dig ju! :) Tråkigt att det är sämre på hemmafronten, hoppas att det löser sig!

2009-02-22 @ 21:08:51
URL: http://annesyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0