Enkelt!

Jag orkar inte riktigt skriva om helgen, för det är lite snävt om tid. Lektion börjar snart, och idag har jag fått med mej kusinen Ann-Charlotte, så det ska bli skitkul! Lilla 2-månadersDante blir passad av sin mormor, och Johan är hemma denna veckan p.g.a. insnöad arbetsplats, så Wille stannar hemma med sin papi!

Idag har jag i alla fall tänkt VISA (för en gångs skull) vad jag gjort och vilka produkter jag använt. Allt kommer i små bilder för att ni ska slippa skrolla så bedrövligt, hahahaha!



Första bilden illustrerar vilka produkter och redskap jag använt. Först är det en rougeborste och en foundationpensel (som jag köpt på Lindex för ca 30 spänn, funkar rätt bra faktiskt men den lämnar ränder så man får gå över makeupområdet med antingen en svamp eller med fingrarna).

- Längst bak har vi sen fuktighetskräm LdB som jag tycker funkar väldigt bra på min vintertorra hy!
- Framför den till väster står en ansiktsprimer vi fått från skolan - Emite Face Primer! Den funkar bra, gör ansiktet sammetslent och sminket sitter rätt bra. Det är ingen mirakelprodukt, men den funkar okej!
- Concealer från Collistar, och foundation #0 - det ni (moisturizing tror jag den heter, känns väldigt återfuktande i alla fall) även den från Collistar.
- Sen har jag lagt ögonskuggsbas, EMITE's egna (märket som skolan tagit fram för utbildningssyfte), burken med silvrigt lock längst ut till höger.
- Efter denna "bas" har jag pudrat, löspudret är också från EMITE, men det kom visst inte med på¨bild.
- Sen har jag shade'at kindbenet med ett NYX-blush, den svarta fyrkantiga. Färgen är brunaktig...jag gillar den!
- De två små burkarna som är kvar är en lip neutralizer och en concealer från Everyday Minerals, även den jag fotat på nästa bild. Den funkar VÄLDIGT BRA(!!!!) på blå ringar under ögonen. Som ni ser på mina ögon på bilden till höger så är ena sidan "conceal:ad" och andra inte!



Okej, nu blir det lite rörigt. Men Produkterna nere till höger har jag namnmärkt i alla fall, så det är bara att läsa.
Sen är ögonskuggorna, jag använt, numrerade.
1. Är själva "basskuggan" - "Eggshell". Den fungerar som grund och gör att de andra skuggorna kan blandas lättare. Den läggs på hela ögonlocket, från fransrad till ögonbryn! Innan jag kör på med ögonskugga har jag haft på eyeshadow base:n från EMITE!
2. Heter "Taupe" och den har jag på yttre halvan av ögonlocket, lite över globlinjen! Detta är som "grundskuggan" som jag sedan förstärker med en mörkare färg.
3. Är en gråbrunmetallic ögonskugga, minns inte namnet...och den har jag lagt i yttre ögonvrån och suddat ut mot globlinjen.
4. Har jag bara lagt i yttre ögonvrån för att förstärka föregående färg. Jag arbetar med liiiiite i taget, för en matt svart skugga är svår att blanda ut. Skuggan heter "Tuxedo". Jag suddar även in den matta svarta i undre fransraden, bara yttersta halvan av ögat!

        


Resultatet! Hoppas att någon kan ha nytta av detta. Och man behöver inte ha exakt de färgerna jag jobbat med, man kan köra med grått, grönt, lila, naturfärger...tricket är att ha minst två liknande nyanser, en mörkare och en lite "mellanmörk". Äsch, jag suger på att förklara, men jag tror ni fattar. Ni är ju smarta flickor ;). Jag kommer posta ett till inlägg snart, eftersom jag just kom hem från lektion, så håll ut en liten stund :). PUSS!

Kommentarer
Postat av: Maia

hörru,jag kirrade lite foundation,concealer och puder från everydayminerals,du tipsade mig om du kommer ihåg? Jag hittade ju aldrig nån bra foundation till min torra hy.. du! jag ser ut som en babyröv i fejjan med det på! fett värt,tack för tipset,nu är jag snygg igen ;P :*

2009-02-10 @ 13:51:22
Postat av: Jeanette

Fett värt, som sagt ;)

2009-02-10 @ 14:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0