Hängig!

Idag är lilla barnet väldigt hängig! Supersnorig och allmänt tjurig, stackars. Snoret rinner konstant och Wilhelm blir VÄLDIGT arg när man vill torka. Önskar att han visste hur man "fräser" ur näsan ordentligt...men vi har en sån "snorbobba" som tur är.

Annars händer inte så mycket i våra liv. Johan fick vara ledig nu i veckan, igår var vi ute en sväng. Annars är det rätt mycket som vanligt.. Jag har inte något att skriva om direkt, mer än att jag tycker det är skönt att solen kikat fram så mycket på sistone, man får lite energi och vilja att vara kreativ nog att orka sminka sej lite extra.


Fredagens jobbsmink blev lite vårigt - orangeguldsparkly med en galen eyeliner. I like!



Igår var Wilhelm hos sin farfar hela dagen, så mamman fick lite tid att rå om sej själv. Jag gjorde den här sminkningen - en mycket färgglad och vårig make, grejen är att jag sminkade mej runt 12-13 på dagen igår, och bilderna tog jag nu kl 12, UDPP in my <3. Vi var ute igår kväll som sagt, därav blev inte sminket borttvättat. Jag var full, så det blev däckning på sängen direkt, haha. Mascaran är ju helt bortskavd, men skuggan sitter ju kvar - rätt urblekt, men ändå!


Förresten så tonade jag lillebrors hår i veckan också - rosa och turkos. Det ser väldigt blått ut på bilden, men det är i verkligheten en väldigt skarp turkos! Jag blir sugen på att fixa turkost hår igen alltså......måste hålla mej - är nöjd med mitt vita! Jag kan ju bjuda på lite "färgbilder" iofs. Har haft en hel del galna färger/färgkombinationer.. Men då får jag nog ta allt från början igen. Eller från 2006 och framåt! Blir ett "egoinlägg" det här ju, haha.

Sen har det blivit lite färg hit o dit nu efter sista bilden, men det är bara i småskala så det orkar jag inte ladda upp bilder på. Så, se så mongolid jag är som laddar upp sjuhundrafemtioelva bilder på mej själv, haha. Summan av kardemumman kan man väl säga är att jag ser exakt lika ut i huvvet som jag gjorde för 3-4 år sen, med undantag för luggen!! Jag var rödhårig bra länge, och hade svårt att släppa det helt, jag har gått tillbaka till rött flest gånger tror jag. Men jag gillar blont hår, tycker det ser "rent" och snyggt ut! Svårt att underhålla färgen dock, men håret mår faktiskt rätt bra ändå just nu, trots blekningar hit och dit. Jag tror knepet är att bleka långsamt, jag har blekt ner mitt hår från mörkt till ljust under ett års tid, därför mår mitt hår bra!


Jag har förresten en tutorial på gång, av denna looken, men redigeringsprogrammet jag använde konverterade wmv-filen till VSP, och youtube tar inte emot det formatet, så jag vet inte riktigt vad jag ska göra... Finns det något program som man kan konvertera format i? Jag tar emot tips och råd, please help?!

XOXO

Kommentarer
Postat av: viva

så snyyyyyygg på sista bilden!!

fan, man kanske skulle bli MuA!

2009-02-15 @ 22:27:48
URL: http://psychostronaut.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0