Tangerine!

Usch vilket snöoväder vi har haft idag, och mer ska det visst bli enligt väderrapporter, fyfan. Det är ju nu man vill att vädret ska börja lugna sej o bli lite mildare, eller kallt kan det väl få vara men nederbörd behöver vi fan inget!!!!

Oftast brukar mina sminkbilder vara helt oredigerade, men ibland vill jag göra något extra för att boosta mej själv lite, få lite inspiration. Så då brukar jag göra någon liten photo session med mej själv, vilket jag gjorde igår kväll, o redigera "feelingen" på bilderna om man säger. Alltså inte hyperredigera huden o förstöra bilden genom att redigera bort all textur från ansiktet, utan mer ändra färgsättningar, leka lite med olika lager och filter o så där. Tyvärr har mitt photoshop klappat ihop så jag fick inget gjort igår. Men jag tänkte visa bilder i alla fall, för jag gillar hur sminkningen blev!


JA, ni ser rätt - läpparna är orangea! Läppstiftet jag använt har jag fått med i sminkväskan från Mariart - school of make up and hair, nyansen heter "tangerine".

                   

Knalliga orange läppar till ett par bleksminkade ögon med kraftiga ögonbryn. Detta är nog en ny vardagsfavorit! Enkelt och härligt, kolla dessutom rouget på ansiktsbilden, orangefärgat även det. Jag har även överkonsumerat highlighter i ansiktet, därav lystern i huden. Kanske ser skitkonstigt ut i vanligt dagsljus, jag vet inte....måste testa ute o se om det ser dumt ut. Jag tror förresten orange är min färg, jag är nöjd i alla fall. Hoppas ni gillar det!

Alltså jag känner mej lite lost här på MIN blogg...vad vill ni se/läsa/lära er? Ge mej tips på vad en vanlig "ickemärkes-bög" tjej vill läsa!!? Vad är ni intresserade av att veta/se? Jag vill inte att detta ska vara någon prettoblogg, jag ska vara personlig och visa mitt rätta jag, inte babbla på om hur "underbart livet är och allt jag gör gör jag på ett rosa litet moln, jag är såååå lycklig" blabla, jag är en riktig människa FFS, ingen jävla puckad likgiltig utseendefixerad bimbo som tror hon är "bäst" för sån är jag inte. Jag uppskattar allt ni skriver till mej, oavsett om det är bra eller dålig kritik...så länge den är konstruktiv så är all kritik bra! Ville bara säga att ni mer än gärna får vara delaktiga i mitt bloggande. Det kommer nämligen inte naturligt för mej riktigt, att skriva och lägga upp bilder känns lite krystat, men jag vill samtidigt för det är kul att få respons. Äsch, jag dravlar bara. Gör vad ni vill med denna blogg, shove it up you ass or love it!

PUSS alla söta rara!

Kommentarer
Postat av: fisktass

Jag är ju svag för how-to's. Steg för steg och även videos då. Det går väl att lägga youtubevideos här? Annars länka. Du kan kombinera..det blir gött! :D

Haha det här var nog inte den feedbacken du hade väntat dig, men det skiter jag i. ;D



[och den orangea ser fab ut på dig!]

2009-02-05 @ 00:44:08
Postat av: Jeanette

Den feedbacken var väl jättebra fisktassen?! Det är ju bra att veta vad som "förväntas" av en, man vill ju inte ha en kass blogg heller! Videos är på gång, jag vet bara inte riktigt hur jag ska kunna göra bra videos när jag inte fattar ett dret av redigeringsprogrammet jag har, haha. Men det kommer väl! Jag ska göra ett försök i alla fall :). PUSS PÅ DEJ!

2009-02-05 @ 01:00:51
URL: http://wsamurai.blogg.se/
Postat av: majsan

bloggar är väl till egentligen att skriva massa strunt:)

om inte annat är det lite kul att kolla tillbaka på vad man skrivit efter ett tag.

hmmm vet inte vad jag vill veta direkt..jag känner ju dig! haha,lite om vardagen,hur mår du? osv;)



puss jan banan!

2009-02-05 @ 09:39:33
Postat av: Jenny

Skriv lite mer om din son =)

2009-02-05 @ 15:19:46
URL: http://caspadia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0