Tina!

Idag på lektion hade vi sminkning "inför svartvit fotografering", vilket var riktigt kul och lärorikt. Med hjälp av skuggor framhäver/förminskar man ansiktsdragen. Det var kul att se skillnad på färg och svartvitt foto, ni ska såklart få se skillnaden.

Tina känns väldigt mycket Greta Garbo tycker jag, förutom att ögonbrynen ser naturliga ut. Jag är nöjd med resultatet, gillar hur ögonen blev - rådjursblick. DU BORDE SMINKA DEJ OFTARE TINA!!!! Någon före-bild bjuder jag inte på idag, tycker inte att det gör någon skillnad på resultatet.

Wille börjar bli bättre från sin sjuka. Han har någon slags infektion i kroppen, så förra veckan hade han hög feber månd-torsd, snudd på 40 grader nästan hela tiden utan Alvedon. Så vi åkte in till sjukhuset och fick honom kollad. Ingen fara, någon infektion i kroppen som botas med antibiotika. Nu är febern borta och pojken är relativt pigg och aktiv.

Åh, min lilla pojk. Han hade så rolig morgonfriss imorse, nästan som Keith Flynt i Prodigy, haha. Fast bara på ena sidan.
Häromdagen var jag uppe på vinden o rotade bland lite gamla grejer, och hittade en påse skor sen jag och mina syskon var barn, några skor var i Willes storlek så jag tog ner dem och tvättade upp dem. Skorna Wille har på sej på första bilden är mina skor från -88. Så himla söta! De var alldeles lagom nu, så han hinner väl växa ur dom tills det bli vår/sommar. Men det fanns en hel del skor så några ska väl passa. Det är kul med gamla grejer, och ärligt talat så tycker jag alla barnskor man hittar i butik är vidriga! Det blir begagnat eller internetshopping när det gäller skor - oftast!

Jag har förresten en video till på gång, men mitt videokonverterarprogram vill inte funka just nu. Hoppas det ordnar sej snart. Imorn har vi "klubbmakeup" på lektion....arbete med våta skuggor. PUSS ALLA SÖTA RARA!

XOXO

Kommentarer
Postat av: Emmi

PUSS på dig!!!

2009-02-24 @ 06:21:53
URL: http://emminilsson.blogg.se/
Postat av: Tina

haha...du ser...det finns hopp även för en sköken kärring!

2009-02-24 @ 10:44:45
Postat av: ia

Du jag tänkte, jag har sjukt tråkiga små intetsägande ögon. Har du nått tips hur man skall sminka så dom ser lite större ut? För beroende på hur jag lägger penna och skugga så ser dom lite större ut, men jag ser lätt galet skelögd ut då.

Jag är ju rätt hängig i ansiktet så det är inte så mycket ögonlock som syns utan bara tråkiga ögon.

2009-02-24 @ 16:58:13
Postat av: Ika

Men lilla sötonge!

2009-02-26 @ 20:41:21
URL: http://ikafatale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0