Svårt!

Vilket litet fynd jag hittade i mitt gamla Windows Live-konto! Jag, svart och svår, för ca 5 år sedan. Kändes lite konstigt att hitta bilder för det var en så känsloladdad period i mitt liv, fyllt av ångest och självskadebeteende. Jag är glad att jag kom ur det, och att jag klarar så mycket helt själv idag, att jag tar hand om min son helt själv om veckorna, klarar att plugga, jobba och sköta mej. Känns bra, och jag saknar inte den svåra perioden det minsta!

Ja det är verkligen inte lätt det här med att blogga. Jag skulle behöva någon som kan vara min "support" och hjälpa mej. Först ska man ha något att skriva och berätta om, och man bör veta vad läsare vill läsa om. Jag behöver en blogguru, helt enkelt!

Inatt snubblade jag över mitt gamla Windows Live-konto som jag laddade upp bilder på för flera år sedan, innan jag fyllde 18 tror jag t.o.m.
Bilden jag laddade upp är i alla fall tagen under en väldigt svår och jobbig period i mitt liv, en period jag aldrig trodde jag skulle överleva. Självskadebeteende, isolering, social fobi och ätstörningar var mitt liv. Stackars min dåvarande pojkvän som var "normal" och mådde bra, att ta hand om ett kolli som jag. Usch, jag måste ha varit fruktansvärt hemsk! Jag minns inte mycket av det året det var som värst, vet att jag slutade gå till skolan (gick i andra ring på gymnasiet) och slutade svara i telefon, slutade hälsa på familjen. Allt var bara total isolation! Glad att jag tagit mej förbi det, och det mycket tack vare min pappa som i princip kom o hämtade mej ur min psykiska nedstämdhet! Tvingade mej att jobba och få perspektiv på saker och ting.
Tack underbara pappa för att du lät mej leva, jag älskar dej!



Igår kväll på lektion så fick vi korrigera ansiktsformer med hjälp av shading/highlighting. Det var mycket lärorikt och svårt, men även skitkul! Jag hade min lillasyster Emelie med mej, så vi skojade bort tiden ganska bra. Kändes inte att det var 3 timmar som gick under tiden vi fixade! Vilken snygg syrra man har sen då, shit! Nästan helt "flawless" måste jag säga!! Bilden från innan vi började "make:a"!




Och efterbilden!



Superfräscht. Och jag testade även korrigera ena hennes öga, eftersom de är lite runda så drog jag ut eyeliner en bit i yttre ögonvrån, en bit ifrån fransraden i ytterkant. Ja, ni kanske ser hur jag menar! Vólia, mandelformade ögon på fusk!

Kommentarer
Postat av: Milla/Fisktass

Hurra för din pappa! Jag hade min mamma och en kompis som aldrig gav sig, så dom är -jag- evigt tacksam för. :D

2009-01-31 @ 21:29:08
Postat av: Johanna

Åh, är Wille ute och går! hihi, va kul :D

Och sminkningen på den första bilden där är så cool!

2009-02-01 @ 14:55:27
URL: http://showmewrong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0