80's update!

I måndags hade vi epoch-föredrag och jag fick 80-talet att fördjupa mej lite extra i, vilket var väldigt intressant eftersom det är på väg tillbaka just nu. Jag rotade fram en gammal kostym som pappa hade när jag var barn, och fixade hår och smink lite snabbt. Galet att jag efter lektion gick och handlade på Ica i just denna utstyrsel. Folk glodde inte så lite heller, haha.


Miami Vice någon?

MEN, lektionen var då inte bara detta, utan vi hade även "modevisningsmakeup för män". Man förstärker konturerna i ansiktet och drar på rejält så sminket ska synas även på håll. Det var svårt att korrigera och konturera Johan eftersom han har pollisonger, vanligtvis korrigerar man kind-och käkben med shading, vilket var väldigt svårt just här, men ja, allt är ju relativt till hur personen man sminkar ser ut!

Jag hade grava problem med att korrigera näsan, så det blev inget vidare, men i övrigt blev det väl rätt okej tycker jag. Jag måste verkligen öva med på shading och highlighting!!!!

Kommentarer
Postat av: Lönnis

Va söt Johan blev i sin Brolle JR look!

2009-06-08 @ 15:43:01
URL: http://lemmyk.deviantart.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0