Photoshoot!

Idag var jag och Mia ute o fotade lite, eller jag fotade, Mia såg bara söt ut! Vi ville ha lite 1800-tals/skräck/halvt död-tema, men kläderna vi skulle låna av tanten på antikaffären var lite fel, så vi hittade på lite eget med.........GARDINER, hahaha. Däremot använde vi tantens cape och sjal, men resten komponerade vi ihop lite hastigt. Jag ångrar lite hur jag ställde in kameran, för jag ser nu i efterhand hur jag kunde gjort i stället, men det är väldigt svårt att se i kameran hur bilderna blir när man är ute i dagsljus, man blir för bländad för att kunna se bra på skärmen hur det ser ut. Men det blev okej. Vi får göra om denna session senare i vår, när det är mer skymning och dessutom bar mark!

Lite bilder då, från dagens "plåtning".


Jag har en förkärlek till cyantonade foton, det ska se lite kallare och råare ut. Gillar cyan bättre än både sepia och svartvitt. Jag har slarvredigerat, känner mej ringrostig i photoshop, har äntligen fixat så jag har det nu. Men det var nästan 2 månader sen jag använde det sist så jag känner mej lite slö, vet inte riktigt vad jag ska göra och vågar inte riktigt testa runt. Men nu har jag en hel del bilder jag ska pilla med, så ringrostigheten går nog snart över!

Min Willeman var väääääldigt slö efter en tur i vagnen igår, go han är då mitt hjärta <3.

Kommentarer
Postat av: Lönnis

Måste nog tyvärr säga att rent fototekniskt valde ni den värsta tänkbara dagen. Gråmulet med snö.



Tips för nästa gång. Du skulle tryckt upp ISO lite, valt att överexponera ett steg och kört med blixt.



Om du gillar cyan färgade toner så googla fram hur du gör duplex bilder i PS. Det kan bli hur snyggt som helst.



//Cheers

2009-03-09 @ 09:18:38
URL: http://katastrofalaomslag.blogspot.com/
Postat av: Jeanette

Jag är väl medveten om att de ser rätt crap:iga ut. Men faktum är att jag dragit ner ljusheten bra mycket just för att jag ville ha dunkla dystra bilder. Men denna session får göras om senare, jag säger inte att jag tycker bilderna blev bra, för det blev de inte.. Ser bara slarvigt ut. Jag har fotat med blixt dessutom, haha. Men jag håller med om att det inte syns ett skit!

2009-03-09 @ 10:19:42
URL: http://wsamurai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0