Slutprov och Ida!

Hej alla söta rara! Nu är jag hemma igen efter en helg i Stockholm med Ida. Nu är jag ÄNTLIGEN färdig på makeupkursen. Det praktiska provet är gjort, vi har haft slutofotografering och jag är skitnöjd med allt verkligen. Ida är en så himla bra modell/tjej så jag är verkligen jätteglad att jag tog med henne! Man kanske inte kan tro det vid första anblick, att lilla Ida är väldigt fotogenisk, men herregud vad flickan blir bra på bild, bara 15 år dessutom, underbart. Så ni är ju självfallet jävligt nyfikna, eller hur? Och klart jag ska bjuda på bilder från helgens bravader!

Första bilden är en naturell makeup, en sminkning som ska upplevas fräsh och osminkad! Detta var det första momentet på provet! Sminkningen skulle ta 40 min, jag la ner penslarna efter 35. Nöjd!


Nästa sminkning var en naturell kvällsminkning, denna glömde jag ta kort på, vilket var skitsynd för det blev jättebra, men nästa moment var i alla fall en fest/balsminkning och det blev såhär.


Fjärde momentet var en trendsminkning, alltså vad som kan vara modernt och inne nu. Svarta läppar och ljusa ögon med förstärkta ögonbryn körde jag på!


Sista momentet, och det roligaste momentet egentligen, var modevisningsmakeup. Som alla vet så är det ju ett stressigt och högt tempo backstage på en modevisning, så sminkningen fick inte ta mer än 15 min (inkl. foundation och puder såklart, vilket ibland kan ta lite tid). Jag var klar på 11 min och såhär blev det.

Jag har sett på bilder från modevisningar att de ofta överdimensionerar läpparna för att de verkligen SKA synas i det skarpa ljuset som är vid catwalken, och sen tänkte jag mest att det ska synas, så då bara drog jag på med massa klet, haha.

För övrigt så sa både lärare och elever att Ida är skitlik en ung Nicole Kidman. Vad tycker Du?



Kommentarer
Postat av: Anne

Grattis till examen! Vad duktig du är. :) Fick du betyg på detta eller kan man bara få godkänt/icke godkänt?

2009-11-08 @ 15:59:17
URL: http://annesyr.blogspot.com
Postat av: Maggie

Du är sjukt duktig! Det är verkligen härligt att kolla på dina bilder

2009-11-08 @ 19:31:54
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial/
Postat av: Ilona Bolin Olsson

Jeanette, va duktig Du är, Du är sjukt duktig, jag har berättat för släkten så de har oxå varit in o tittat, på Dina bilder, men Du är grymtsjukt duktig..



Mormor invid Sveavägen

2009-11-09 @ 17:26:30
Postat av: JessicA

Den där Ida skulle gärna få stå framför min kamera. Vilket utseende...me like. Grattis såklart med!!!

2010-01-07 @ 20:36:49
URL: http://jessica4you.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0