Too Faced!

Jag har alltid varit lite sugen på sminkmärket Too Faced, just för att deras förpackningar och produkter ser ut som små karameller, söta exklusiva sminkförpackningar och produkter i FANTASTISKA färger. Så mitt första Too Faced-köp blev en palett med lite av varje i - "Too Faced Lighted Box", en palett med en spegel och små lampor i, väldigt sött och smart egentligen.

Vänstra "fliken" innehåller lite rouge, contour/highlight och puder. Högra fliken är lipgloss'en. Mittenpartiet innehåller ögonskuggor, bronzer, eyelinerskuggor och ögonbrynsskuggor!



Efter att ha testat lite produkter, sminkat mej med dem osv så har jag kommit fram till följande: what's up with the shimmer-overdose? Alla produkter utom ögonbrynsfärgerna skimmrar eller glittrar. Rougerna är superfrostiga, bronzerkakorna är skimmriga, alla ögonskuggor har större skimmer/glitter. Jag är lite anti-glitter på ögonen faktiskt, jag tycker det känns lite väl dragqueen-varning att precis ALLT skimmrar, jag blir lite illamående av det. Som sagt, den enda av produkterna som är matta är ögonbrynskakorna, och det där pudret som är med. För 430:- (exkl. frakt) känner jag att jag hade förväntat mej SJUKT mycket mer än detta. Denna palett är nog bara inte för mej, men den är jättefin o allt. Jag har swatchat lite så ni ser vad jag pratar om.

Vänstra fliken - rouger osv...bara skimmer.


Ögonskuggorna...bara skimmer, och inte heller sådär jättepigmenterade, bara medelmåttiga.


Däremot älskar jag lipgloss'en!


Mitt betyg: 3 på en skala från 1-5. Medelmåttiga alldeles för skimriga produkter! Lipglossen och den söta förpackningen med den praktiska spegelbelysningen gör ändå att den får ett relativt bra betyg!

Gillar du skira skimriga produkter passar denna palett perfekt för dej!


Summasumarum så tror jag att Too Faced bara är kända för sin ögonskuggsbas "Shadow Insurance". Kanske har jag bara otur och är kräsen när det kommer till formulas, men jag hade velat ha mer högpigmenterade matta produkter!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0