Ögonbrynsnoppning 101

YES, då har jag äntligen tagit tag i mina ögonbryn (nästan, "råkade" slarva med det vänstra....ooops!) och jag tänkte visa hur JAG gör, vad jag använder osv.

Detta är vad jag använder mej av.. En ögonbrynspenna för att "smudge:a" fram alla små minihår, en mascarastav, en TWEEZERMAN-pincett (de är svinskarpt slipade och missar aldrig ett hår, den är så skarp att den ibland knipsar av hårstrået i stället för drar ut det) och en mindre sax (som visst inte var så liten, haha).


Jag börjar med att måla ögonbrynen och sudda ut färgen jämnt över ögonbrynet med ett finger, detta gör jag för att inga minihår ska slippa undan noppningen. När jag väl noppar ögonbrynen gör jag det grundligt, det är antagligen därför jag gör det så sällan (även om jag trimmar håren "under" ögonbrynet), hårstråna är rätt långa som synes.


Sen brukar jag ta mascarastaven och kamma håren i riktningen de växer, och klippa lite. Här kan jag inte direkt ge något tips på hur kort man ska klippa, och som regel propagerar de flesta makeuplärare för klippning av bryn, men mina hår växer i nedåtgående riktning här och där, och klipper jag inte så får jag krokiga bryn. När jag klippt ser det typ ut såhär....inte så stor skillnad.


Efter klippning börjar "den stora ansningen", haha. Fram med pincett, jag brukar noppa bort alla hår under brynet först, de som inte direkt är i "anslutning" till själva brynet. Jag använder mascarastaven för att "lyfta undan" brynen så jag kommer intill att ta de små rackarfjunen som växer runt brynet och som jag inte vill ha kvar. Tycker det ser slappt ut att bara noppa en "form" utan att ta minihåret. Här kan man egentligen tråda bort de håren, men jag föredrar att noppa. Och resultatet blir ju rätt fresh faktiskt!



Vi kan kolla på hur olika ögonbrynsformer får en att få för uttryck!
Om ögonbrynen är väldigt "stupa och branta" framtill så får man ett argt uttryck.
Om man noppar ögonbrynen mer framtill än uttill och på så sätt får "sluttande" bryn, så får man ett häpet och förvånat uttryck.
Om man noppar för smala bryn tycker jag personligen man ser äldre ut än om man har lite större naturliga bryn.
Så jag måste säga att jag gillar naturligt ansade bryn bäst. Jag ÄLSKAR att noppa "oförstörda" ögonbryn som inte noppats förr, man kan verkligen ge ett riktigt lyft till ögonen om det görs rätt.

Formen man "bör" (eller KAN) sträva efter är en måsvingeform, men jag tycker att det är smartare att forma till brynen som de ser ut naturligt, än att sträva och streta emot ögonbrynens natur genom att noppa sönder för att få fram "den rätta formen". Gör vad du kan med vad just du har att jobba med, gör det bästa av dej själv helt enkelt, det blir alltid snyggast så, för du....du är faktiskt unik!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja tänk om man ändå lyckades fixa sina ögonbryn :( förstår inte hur alla gör det!

2012-10-03 @ 01:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0