Fashion!

Fashion är egentligen ett jättebrett begrepp som tillämpas när man pratar om ex. tidningsomslag och fotograferingar. Ett annat begrepp är "editorial" och detta är min favoritsmikning även om jag älskar många andra "kategorier" också. Man kan hitta på VILKEN sminkning som helst inom denna kategori och det enda som sätter stopp är fantasin.

Jag i en typisk editorial sminkning med bleka ögonbryn och en "spöksotning" med röda läppar, Tina i make anpassat till just svartvit fotografering, Ann-Charlotte i en glamourmagazinesminking, Therese i en "blank look" med lite vampinspiration och sen en dragkingsminkning. Emelie i en vääääldigt dramatisk make, väldigt effektfull (jag ångrar att jag pillade med massa klet i pannan innan inspirationen kom till mej o jag skapade själv "ögonmasken"), Ida i en av sminkningarna jag gjorde på slutprovet i Stockholm och slutfotograferingsbilden på Ida som ni sett i ett inlägg tidigare här på bloggen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0