2 år.

Så blev lillungen Wilhelm 2 år gammal igår. Helt sjukt att vi för 2 år sen låg på BB utan en "clue" om hur man vårdar och sköter en nyfödd...det var en upplevelse vill jag lova! Igår var det en superfin dag och vi var och lekte lite med min ena kusin o hennes dotter. Vi lunchade Thai på stan med kusinerna, deras barn och Wilhelms mormor. Det var mysigt, lite kaotiskt med flera småbarn, men mysigt. Jag är glad att Wilhelm är 2 år, för han har blivit väldigt mycket mer självständig och han leker bra själv, kan t.o.m. få på sej stövlarna själv när vi ska gå ut. Allt sånt litet han klarar av själv underlättar enormt för mej som förälder. Och det går att RESONERA med honom, det är det bästa...att han KAN förstå när han gör något dumt, även om han skiter i om det är fel och gör fel bara för att trotsa...det är väl den fasen han är på väg in i nu. Men jag tänker som så....belöna mer, bestraffa mindre...så kanske han ser att det inte är så stor vits att vara dum, om man hela tiden försöker vara positiv mot honom och få honom på glatt humör. Vet inte, det kanske inte funkar så, men jag försöker i alla fall. PUSS på dej min goa unge <3.


Kommentarer
Postat av: Maria, Hjärterdam

söt =) Härligt du skrev =)

2010-03-18 @ 11:04:37
URL: http://mrshearts.blogg.se/
Postat av: Marina

Ujj så stor han blir Wille-mannen. Så söt så...Får komma och hälsa på han snart så han kan få sin födelsedags present med :-). Hoppas du har det bra i Norge och så annars, söker på för fullt kan jag lova men än så länge inga svar.

2010-03-18 @ 22:58:08
URL: http://marinasinmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0