Fit!

Det går lite segt med bloggandet just denna vecka. Vi hade ingen lektion i tisdags och jag har inte sminkat mej sen i helgen heller, därför finns inte så mycket att säga.








Fast idag har jag lite att skriva om, för idag är dagen då jag ska bli hälsosam och fit. Haha, det har man ju sagt sjukt många gånger förr, o alltid har man brutit det löfte man gett sej själv genom att köpa någon liten godisbit eller käkat snabbmat bara för att det är snabbt o enkelt, MEN idag har jag storhandlat och insett att det behöver faktiskt inte vara särskilt krångligt.

Hur ska jag klara detta då? Att lägga om kost för mej är nog inga problem, det som är problem är nog att få rutin på träning, just för att jag lätt blir lat om jag inte har något att träna med, och då inte kör fullt ut! Att träna cardio, styrka och kondition lite kombinerat en timme om dagen borde ju verkligen inte vara några problem kan man tycka, och jag ska försöka hålla mej till detta! Har några övningar utstakade för mej som jag ska försöka följa varje morgon!

Det är ju även viktigt att "kickstarta" kroppen på morgonen, för att spara in kalorier genom att skippa frukost är verkligen ingen bra idé. Förbränningen kommer igång och metabolisering startar först när man fått i sej en energirik frukost! Sen står man sej bättre och kan minska ner portionerna under resten av dagen.

En annan grej som är sjukt viktig för förbränning är att äta ofta, ofta, ofta. Helst var 2-3 timme ska kroppen fyllas på med energi! Hellre äta lite och ofta än stabbigt och mycket sällan!!!!!

MEEEEN, man ska ju orka hålla sej till detta också, haha. Jag är rätt så väl påläst om hälsoshit, bara det att jag inte brytt mej direkt, men nu ska jag försöka sträva efter den där strandkroppen man säger varje vår att man vill ha! Mitt mål är att vara fit till vi reser till New York - 8 juli! NU JÄVLAR!!!! Och då vill jag bara tillägga för alla som menar att man inte kan bli fit på en månad att - JAG ÄR redan relativt fit. Bär ut tidningar två morgnar i veckan och är en relativt aktiv person, och jag har muskler att bygga på så jag ska klara detta nu! :)

Min inspiration är ett par som har en hemsida där man får all bra (effektiv träning och nyttig mest fettsnål mat) info - HELT GRATIS! Jag kan verkligen rekommendera dem!

www.bodyrock.tv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0